بانک‌ها روند پرداخت تسهیلات را تسریع کنند

معاون امر اقتصادی استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اهمیت مساله اشتغال‌زایی٬ گفت: بانک‌های عامل استان روند پرداخت تسهیلات اشتغال و تولید را تسریع کنند.

بانک‌ها روند پرداخت تسهیلات را تسریع کنند

به گزارش خبر فوری به نقل ازتسنیم از بجنورد ، محمود دلپسند صبح امروز در نشست کارگروه رفع و تسهیل موانع تولید استان خراسان شمالی اظهار داشت: تسهیلات سرمایه در گردش باید توسط بانک های عامل به طور کامل و یک جا و با فرصت بازپرداخت یکساله به متقاضیان پرداخت شود تا تولید کننده بتواند با مدیریت چند دوره تولید قیمت تمام شده محصولات را کاهش دهد.

وی افزود: خرید مواد اولیه تنها مورد برای پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش نیست و از آن‌جایی که برخی از واحدهای تولیدی٬ مواد اولیه مورد نیاز را از منابع داخلی خود تهیه می‌کنند می‌توانند حداقل 30 درصد از این تسهیلات را برای تهیه ابزارآلات، دستمزد و پرداخت حقوق کارکنان و تامین هزینه‌های جاری همچون آب، برق و گاز استفاده کنند.

معاون امور اقتصادی استاندار با لازم الاجرا خواندن مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای بانک‌های عامل و واحدهای تولیدی استان٬ گفت: اجرای این مصوبات مستلزم همکاری دو جانبه است و واحدهای تولیدی باید نسبت به تعهدات خود در بازپرداخت بدهی‌ها و معوقات بانکی اهتمام لازم را داشته باشند تا امکان حمایت از آنان وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: بانک‌های عامل و واحدهای تولیدی می توانند در صورت مواجهه با مشکلات در روند اجرای مصوبات٬ این موضوعات را به دبیرخانه ارائه مستندات گزارش دهند تا از تکرار موضوعات در جلسات آینده جلوگیری شود.

دلپسند تاکید کرد: با توجه به این که امروزه بحث اشتغال و تولید مهم‌ترین دغدغه مردم و مسئولان است، باید در این زمینه تمام توان خود را به کارگیریم و با مشارکت و نگاه حمایتی برای حل مشکلات و مسائل مرتبط با واحدهای تولیدی گام های عملی بیشتری برداریم.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها