نخستین کارخانه بازیافت زباله در کهگیلویه و بویراحمد مجوز احداث گرفت

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: نخستین طرح احداث کارخانه بازیافت زباله استان در شهرستان بویراحمد و محل منطقه دوپشته دشت روم مجوز احداث دریافت کرد.

نخستین کارخانه بازیافت زباله در کهگیلویه و بویراحمد مجوز احداث گرفت

سید اسد الله هاشمی افزود: این طرح در زمینی به مساحت ۱۸ هکتار با مشارکت بخش خصوصی اجرا می شود.

وی با بیان اینکه جمع آوری زباله های شهر یاسوج در منطقه دوپشته دشتروم و آتش زدن آنان مشکلات زیست محیطی به دنبال دارد اظهار داشت: احداث این کارخانه در مرکز استان ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

روزانه ۱۸۰ تا ۲۰۰ تن زباله در شهر یاسوج و حومه تولید و برای دفن به سایت دوپشته دشت روم منتقل می شود.

دوپشته دشتروم یکی از ییلاق های خوش آب و هوای شهرستان بویراحمد است که اوایل دهه ۷۰ به صورت موقت برای دفن زباله های شهر یاسوج انتخاب شد.

رشد جمعیت در این شهر و حومه از یک سو و نبود مکانی با شرایط دوپشته باعث شد این نقطه از دشتروم به مکان دائمی دفن زباله ها تبدیل شود.

در آغاز قرار بود فقط هفت هکتار از اراضی منطقه درگیر دفن زباله ها شود که این محدوده گسترش پیدا کرد تا به ۱۷ هکتار رسیده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت:پیشگیری از پراکنده شدن زباله ها به وسیله باد یا عواملی مانند حیوانات و انسان ها،جلوگیری از نفوذ شیرابه زباله ها به آب های زیرزمینی، کاهش حجم زباله ها به دلیل انجام بازیافت از مزایای ایجاد کارخانه بازیافت زباله است.

هاشمی عنوان کرد: احداث کارخانه بازیافت زباله افزون بر تولید کمپوست که در بخش کشاورزی مصرف دارد از آلودگی محیط زیست نیز جلوگیری می کند.

وی تاکید کرد: احداث کارخانه در شهرستان های گچساران و کهگیلویه نیازمند مشارکت بخش خصوصی یا شهرداری هاست.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها