دستگیری ۲ کلاهبردار اینترنتی در تویسرکان

فرمانده انتظامی شهرستان تویسرکان از دستگیری دو کلاهبردار اینترنتی و کشف ۱۰ مورد کلاهبرداری در آذرماه امسال خبر داد.

دستگیری ۲ کلاهبردار اینترنتی در تویسرکان

سرهنگ محمد معصومی در تشریح این خبر بیان کرد: در پی شکایت چند تن مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی از آنها در شهرستان تویسرکان، بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتای شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران با اطلاعاتی که مالباختگان از روش کلاهبرداری این شیادان در اختیار آنها قرار دادند و با به کارگیری شگردهای پلیسی، دو نفر را که به روش فیشینگ اقدام به کلاهبرداری اینترنتی می کردند را شناسایی و دستگیر کردند و مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال به مالباختگان تحویل شد.

معصومی بیان کرد: در بررسی ها مشخص شد، کلاهبرداران با این شیوه و شگرد که فرد مالباخته برنده جایزه شده او را به پای خودپرداز کشانده و با شگردهای خاص مبالغ داخل کارت آنها را خالی می کردند و چند مورد هم کلاهبرداری از طریق خرید اینترنتی بوده است.

وی افزود: شیوه دیگر کلاهبردارن این بوده که با قیافه و ظاهری موجه در کنار عابر بانک ها به کمین نشسته و وقتی فرد سالخورده ای قصد گرفتن پول از خودپرداز را داشته با چاپلوسی کارت را از او گرفته و مبلغ مورد نظر شخص سالخورده را از خودپرداز اخذ و به جای دادن کارت به آن شخص، کارت دیگری را به او تحویل داده و با داشتن رمز کارت مربوطه، کل مبلغ کارت را خالی می کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان تویسرکان در پایان با اشاره به اینکه این افراد ۱۰ مورد کلاهبرداری انجام داده اند، با هشدار به شهروندان در استفاده از خوپرداز و عدم اطمینان به هیچ غریبه ای، خاطرنشان کرد: پلیس با این هنجارشکنان و شیادان مقابله خواهد کرد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها