۱۴ روستای کردستان به شبکه سراسری برق متصل شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: از سال ۹۸ تاکنون به ۱۴ روستای بدون برق استان، با ۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برقرسانی شده است.

۱۴ روستای کردستان به شبکه سراسری برق متصل شد

هیوا لهونیان روز یکشنبه اظهار داشت: در این مدت روستاهای خجک، حمه کوژراو و کوخ بروژ شهرستان بانه، روستای سیدآباد تیلکو سقز، روستای کریم‌آباد دهگلان، روستاهای خیرآباد و علی سرخ بیجار، وزمانه و صالح آباد کامیاران و روستاهای پیران کهن، کانی کبود، دره مر، لیو علیا و سفلی مریوان به شبکه سراسری برق متصل شدند.

وی اضافه کرد: از سال ۹۸ تا آذر امسال هشت هزار و ۲۹۴ پروژه برق به ارزش ۲ هزار و ۳۸۲ میلیارد ریال در کردستان و در قالب پویش الف_ب_ایران به بهره‌برداری رسیده و تا پایان دولت، پروژه‌های متعددی در استان اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با بیان اینکه در این مدت ۷۹۰ کیلومتر شبکه سیم مسی برق با یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار به کابل خودنگهدار تبدیل شد، افزود: قرار است تا سه ماهه اول سال آینده این رقم افزایش یافته و ۲ هزار کیلومتر شبکه برق استان به کابل خودنگهدار تبدیل شود.

لهونیان به احداث یک هزار و ۴۳۰ متر شبکه روشنایی معابر با ۲ میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال در این مدت اشاره کرد و گفت: ارایه ۸۳ خدمت به صورت غیرحضوری، اجرای طرح چاوش (چشم‌انداز اصلاح ولتاژ شبکه) با نصب هشت هزار کنتور در نقاط انتهای شبکه و هوشمندسازی شبکه با نصب چهار هزار و ۷۵۰ کنتور هوشمند، از دیگر اقدامات این شرکت در استان در ۲ سال اخیر است.

در حال حاضر ۶۷۲ هزار مشترک برق در کردستان از خدمات این شرکت برخوردار بوده و ضریب نفوذ برق در شهرها ۱۰۰ درصد بوده و تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار جمعیت به شبکه سراسری برق متصل هستند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها