متقاضیان مسکن ملی در کردستان بیش از ۲ هزار میلیارد ریال واریز کردند

مدیر امور شعب بانک مسکن کردستان گفت: تاکنون برای هشت هزار و ۵۶۶ متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در این استان افتتاح حساب انجام شده و این افراد نیز ۲ هزار و ۷۶۴ میلیارد ریال به این حساب‌ها واریز کرده‌اند.

متقاضیان مسکن ملی در کردستان بیش از ۲ هزار میلیارد ریال واریز کردند

جلال‌الدین سلیمی روز دوشنبه اظهار داشت: هدف از اجرای طرح اقدام ملی بستر سازی و فراهم آوردن زمینه رونق تولید در حوزه مسکن است که می‌تواند علاوه بر تولید مسکن برای اقشار هدف، موجب رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال برای صنایع و مشاغل مرتبط با صنعت ساختمان نیز شود.

وی با اشاره به بانک مسکن برای اجرای طرح اقدام ملی در این استان یادآور شد: تامین مالی طرح اقدام ملی مهمترین مسوولیت و محور فعالیت‌های بانک مسکن در سال جاری بوده که در استان بیش از ۲۹ هزار متقاضی ثبت‌نام کردند که از بین آنان، ۲۲ هزار و ۲۰۰ نفر واجد شرایط پالایش شده است.

سلیمی اضافه کرد: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده در شورای مسکن استان، در مرحله اول طرح اقدام ملی، یک هزار و ۱۰ واحد در ۶ شهر زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت شامل شهرهای قروه، کامیاران، بیجار، دهگلان، دیواندره، سریش آباد و یک هزار و ۱۴۱ واحد هم در چهار شهر سنندج، سقز، بانه و مریوان که بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارند، ساخته می‌شود.

مسوولیت ساخت واحدای این طرح در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر بر عهده ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

چندی پیش با حضور استاندار کردستان و مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط، اولین پروژه این طرح با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در قالب یک پروژه ۱۹۶ واحدی در شهرک بهاران سنندج کلنگ زنی شد.

بانک مسکن در استان کردستان دارای ۲۱ شعبه است که ۹ شعبه آن در شهرستان سنندج و ۱۲ شعبه دریگر در سایر شهرستانها به مردم کردستان خدمت رسانی می‌کنند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها