بنای یادبود آیت‌الله جمی باید ما را به اهداف بلند او برساند

امام جمعه آبادان گفت: بنای یادبود مرحوم آیت‌الله جمی و دیگر بزرگان این است که ما را به اهداف بلندی که ترسیم کردند، برساند.

بنای یادبود آیت‌الله جمی باید ما را به اهداف بلند او برساند

به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا، حجت الاسلام علی ابراهیمی‌پور در مراسم بزرگداشت آیت الله جمی ضمن گرامیداشت یاد امام راحل (ره) و بنیانگذار شجره طیبه انقلاب اسلامی، اظهارکرد: یکی از برکات این شجره طیبه، مرحوم آیت الله جمی است.

وی خطاب به نوه امام در این مراسم، عنوان کرد: به شهری قدم گذاشته اید که در معرفت به امام (ره) از اولین‌ها است. اگر مردم آبادان نبودند و فرمان امام (ره) را در بستن شیرهای نفت و در حقیقت ستون فقرات رژیم ستم‌شاهی انجام نمی دادند، شاید تسریع انقلاب این گونه صورت نمی گرفت.

ابراهیمی پور گفت: بدن های مردم آبادان در سینما رکس سوخته شد تا نگذارند آتش حرارت انقلاب خاموش شود و علمای بزرگی که تربیت شده مکتب امام (ره) بودند از جمله مرحوم آیت الله جمی، پرچمدارانی بودند که پرچمی را که امام (ره) بزرگوار به اهتزاز درآورد، در این مناطق به اهتزاز درآوردند و در مکتب امام (ره) ما سربازی کردند.

امام جمعه آبادان ادامه داد: ۱۷۷ شهید گمنام، ۴۲۰۰ شهید، بیش از ۴۰۰ شهید دانش آموز، بیش از ۲۰۰ شهید دانشجو و علمای بزرگ، در این منطقه در خدمت اسلام و انقلاب و ارزش ها بودند. امروز آبادان یک نقطه نورانی از کشور ما است، از حیث اینکه پیشانی انقلاب حتی در پیروزی انقلاب اسلامی بود.

وی خاطر نشان کرد: نیک می دانید که کمر صدام و لشکریان صدام ابتدا توسط مردم آبادان در منطقه ذوالفقاری شکسته شد. اولین شکست رژیم مسلح بعثی توسط مردم آبادان و با محوریت مرحوم آیت الله جمی و علمای دیگر که اینجا بودند، صورت گرفت.

ابراهیمی پور گفت: امسال خرسندیم و متشکریم از همه کسانی که زمینه سازی کردند که در خدمت یادگار امام عظیم الشأنمان باشیم، انسان برجسته و بصیری که مثل پدر بزرگوارشان مرحوم سیداحمد آقا در ترویج و دفاع از ولایت فقیه تلاش و زمینه بصیرت جامعه را فراهم می کنند.

امام جمعه آبادان افزود: حقا که امام عظیم الشأن ما، هم به مرحوم آقا سید احمد نگاه خاص داشتند و هم نسبت به حجت الاسلام والمسلمین سید علی خمینی نگاه و دلبستگی خاصی داشتند و این نگاه خاص که امام نسبت به ایشان داشتند را اکنون در دفاعش از نظام و اسلام و بصیرت و ترویج بصیرت در جامعه می بینیم.

وی در پایان اظهار کرد: بنای یادبود مرحوم آیت الله جمی، مرحوم آیت الله دهدشتی، مرحوم آیت الله قائمی، مرحوم آیت الله طرفی، مرحوم آیت الله سعد و دیگران این است که ما را به اهداف بلندی که ترسیم کردند برساند. ساده زیستی مرحوم آیت الله جمی، رگ غیرتی که در مقابل تهاجمات فرهنگی داشتند، علاقه شان به مکتب امام، دلسوزی نسبت به فقرا و حساسیتی که نسبت به انقلاب داشتند، این اهداف باید تبیین شود و ما را به آن ها برساند.

منبع: ایسنا

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها