مجوز برگزاری مسابقات زیبایی اسب خالص ایرانی در خوزستان صادر شد

رئیس هیات سوارکاری خوزستان گفت: مجوز برگزاری مسابقات زیبایی اسب خالص ایرانی در خوزستان صادر شد و تلاش می کنیم این رقابت ها را به بهترین شکل برگزار کنیم.

مجوز برگزاری مسابقات زیبایی اسب خالص ایرانی در خوزستان صادر شد

حسین برون روز دوشنبه اظهار داشت: پیش از این قرار بود که مسابقات در تاریخ ۲۷ و ۲۸ آذرماه در شهرستان گتوند برگزار شود که به دلیل شیوع کرونا این مسابقات لغو شد اما با پیگیری هیات استان، مجوز برگزاری مسابقات را از فدراسیون و فرمانداری گتوند گرفتیم و قرار است که این رقابت ها چهارم و پنجم دی ماه در گتوند انجام شود.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می کنیم ۱۵۰تا ۱۷۰ راس اسب در این پیکارها حضور داشته باشند افزود: ثبت نام مسابقات از چند روز گذشته آغاز شده و در تدارک برای حضور اسب ها به همراه مالکانشان هستیم.

رئیس هیات سوارکاری خوزستان در خصوص به مزایده گذاشتن پیست سوارکاری نیرو اهواز گفت: خوشبختانه آقای استاندار دستور داد که این پیست فعلا در اختیار هیات باشد تا بتوانیم مسابقات کورس امسال را برگزار کنیم. مجوز لازم برای برگزاری این رقابت‌ها را در اواخر دی ماه به مدت هشت هفته گرفتیم، همچنین قرار است از ۲۸ آذرماه مسابقات کورس استانی را به مدت سه هفته برگزار کنیم.

وی درباره پیست بین المللی سوارکاری اهواز عنوان کرد: در شورای ورزش استان مصوب شد که یک ردیف بودجه برای این طرح در نظر گرفته شود، ابتدا باید پول منابع طبیعی را بدهیم که حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است تا سند زمین به اسم هیات شود و در ادامه اعتبار لازم برای ساخت آن مشخص شود.

برون با بیان اینکه خوزستان خاستگاه اسب اصیل عرب است و قطب سوارکاری کشور به شمار می رود گفت: ما نیاز به یک پیست سوارکاری استاندارد و بین المللی داریم تا بتوانیم برنامه های خود را گسترش دهیم تمیدواریم با همکاری و حمایت مسئولان ذیربط از وجود یک پیست خوب بهره مند شویم.

وی گفت: در یکی، ۲ سال اخیر توجه بسیاری به بحث آموزش داریم و در این راستا برنامه های خوبی اجرا کردیم. امسال متاسفانه به دلیل شیوع بیماری کرونا بسیاری از خانواده از فرستادن فرزندانشان برای آموزش سوارکاری خودداری می کنند و این امر موجب شد تا ما برنامه های آموزشی را به صورت مجازی برگزار کنیم.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها