ذخیره سازی ۳۵ تن علوفه برای روزهای برفی در خراسان جنوبی

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از ذخیره سازی ۳۵ تن علوفه برای تامین خوراک وحوش در روزهای سرد و برفی در استان خبر داد.

ذخیره سازی ۳۵ تن علوفه برای روزهای برفی در خراسان جنوبی

حسن اکبری بیان کرد: بیش از ۳۵ تن علوفه برای مصرف حیات وحش خراسان جنوبی در پاسگاه‌های محیط بانی سطح استان ذخیره سازی شده است.

وی گفت: با توجه به شروع فصل سرما و احتمال کاهش شدید دما، برف و یخبندان، حیوانات با کمبود علوفه رو به رو شده و برای تأمین تغذیه به سمت اراضی کشاورزی، باغ‌ها و حتی منازل مسکونی هجوم می‌آورند.

اکبری با بیان اینکه در راستای جلوگیری از خسارت وحوش به اراضی کشاورزی مردم، در مناطق سرد سیر توزیع علوفه می‌شود، افزود: در شرایط برف و یخبندان محیط‌بانان در مناطق در حالت آماده‌باش بوده تا در صورت نیاز، توزیع دانه و علوفه دستی بین وحوش و پرندگان انجام شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: از علاقمندان به طبیعت و حیات وحش خواستاریم با توجه به وسعت زیاد مناطق و کمبود نیرو در روزهای سرد زمستان، از توجه به پرندگان و حیات وحش غافل نشوند.

اکبری اظهار کرد: در شرایط سخت آب و هوایی، وحوش به جوامع انسانی به ویژه روستاها نزدیک می‌شوند که این امر سو استفاده برخی انسان‌های بی رحم و متخلفین شکار و صید را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: از شهروندان خواستاریم تا در صورت مشاهده تخلف، مراتب را به نزدیک‌ترین واحد محیط زیست اطلاع داده یا با شماره تلفن رایگان ۱۵۴۰ تماس بگیرند تا اقدامات لازم از سوی محیط زیست انجام شود.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • من
    0

    35 تن؟؟؟؟ گفتن داره!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها