کلاس‌های درس در استان کهگیلویه و بویراحمد غیرحضوری برگزار می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری غیر حضوری کلاس‌های درس در مناطق با وضعیت قرمز و نارنجی در استان خبر داد.

کلاس‌های درس در استان کهگیلویه و بویراحمد غیرحضوری برگزار می‌شود

شیوع ویروس کرونا در جهان با تاثیر بر همه فعالیت‌های زندگی، چالشی عظیم پیش روی بشریت قرار داد، ناشناخته بودن این ویروس خطرناک تاکنون تمام تلاش‌ها را برای رسیده به یک درمان قطعی با شکست مواجه کرده‌است.

اکثر کارشناسان معتقدند تا پیدا شدن درمان قطعی ویروس کرونا، بهترین راه مقابله رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است.

از همان ابتدای شیوع کرونا یکی از بخش‌های مهم که در کانون توجه دولت‌ها قرار گرفت، چگونگی فعالیت آموزشی و تحصیلی بود، چرا که محل‌های تحصیل و آموزش در فضا‌های بسته و با حضور افراد یکی از مکان‌های مستعد برای شیوع ویروس کرونا به شمار می‌رود.

آموزش و تحصیل را شاید بتوان تنها بخش زندگی دانست که کرونا در وضعیت قرمز بساطش را در هم پیچید، و داوطلبان کسب آموزش را اجباراً خانه نشین کرد، تا شاید اینترنت و کلاس‌های مجازی خلا ایجاد شده را پر کند و افراد از تحصیل باز نمانند.

استان کهگیلویه و بویراحمد همچون سایر مناطق جهان این روزها با ویروس کرونا دسته و پنجه نرم می‌کند، و با توجه به زیرساخت‌های ضعیف یکی از مناطق آسیب‌پذیر به شمار می‌آید.

شروع سال تحصیلی از نیمه دوم شهریور ماه آغاز شد، و ستاد ملی مقابله با کرونا حضور در کلاس‌های درس را اختیاری نمود، اکثر خانواده‌ها سلامت فرزندان خود را مهم‌تر از تحصیل دانستند، و نحوه تحصیل اغلب به سمت مجازی سوق داده‌شد.

در استان کهگیلویه و بویراحمد کلاس‌های درس در مناطق زرد و نارنجی و اغلب روستاها که فضای آموزشی مناسب و تعداد دانش‌آموزان کم بود به صورت حضوری برگزار می‌شد.

اما با شروع محدودیت‌های جدید کرونایی کلاس‌های درس رسماً غیر حضوری شد.

مسولان آموزش و پرورش استان حضور دانش‌آموزان در روستاها را به دلیل تعداد کم دانش‌آموزان بلامانع می‌دانستند، اما بر اساس تصمیم ستاد مبارزه با کرونا کلاس‌های درس از اول آذر ماه تعطیل شد، و مطابق گزارش‌ها رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی در مدارس و دانشگاه‌ها صد در صد بوده‌است.

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با نحوه فعالیت مدارس در وضعیت‌های مختلف کرونایی، اظهار داشت: در مناطقی که به لحاظ کرونایی نارنجی اعلام شده است، کلاس‌های درس بصورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

هادی زارع پور افزود: این مدارس با حضور حداقل کارکنان برای پیگیری امور آموزشی و پرورشی باز خواهندبود.

وی اضافه کرد: کلاس‌های غیرحضوری از طریق فضای مجازی، بستر شاد، آموزش تلویزیونی وتوزیع درسنامه انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: براساس مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا طرح جامع مدیریت هوشمند که از طریق ستاد کرونا اعلام شد در وضعیت قرمز مدارس تعطیل، ولی آموزش‌ها بصورت غیرحضوری ودر وضعیت زرد مدارس با حداقل حضور کارکنان مدارس باز، ولی آموزش‌های غیرحضوری ودر مناطق روستایی ومدارس کم جمعیت در صورت تصویب ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرستان‌ها و مناطق کلاس‌ها بصورت حضوری برگزار خواهدشد.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها