شهردار بندر امام خمینی: در ۵ ساعت به اندازه یک‌ سال بارندگی داشتیم/ تجهیزات تخلیه آب دیر به دستمان رسید

شهردار بندرامام خمینی(ره) با اشاره به افزایش بارندگی‌ها در سه‌سال اخیر گفت: هفته گذشته بیش از ۱۵۰ میلیمتر بارندگی در شهر بندرامام خمینی(ره) رخ داد که ۲ برابر بیشتر از ظرفیت ایجاد شده برای دفع آب‌های سطحی در شهر است.

شهردار بندر امام خمینی: در ۵ ساعت به اندازه یک‌ سال بارندگی داشتیم/ تجهیزات تخلیه آب دیر به دستمان رسید

محمد عبیاوی در جمع خبرنگاران با اشاره به پشت‌سر گذاشتن خشک‌سالی و افزایش میزان بارش‌های جوی در خوزستان اظهار داشت: در پایان سال 96 شاهد بارش‌هایی به اندازه 75 میلیمتر بودیم که سیستم شهرداری را غافلگیر کرد و از آن پس موضوع اجرای طرح شبکه دفع آب‌های سطحی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: 3 خط انتقال آب‌های سطحی به همراه ایستگاه‌های پمپاژ آب ایجاد شد که خط نخست آن به طول 2 کیلومتر از هسته مرکزی و منطقه بلوکی‌ها آغاز و به خوریات ختم می شود؛ این منطقه در بارندگی اخیر 4 روز دچار آبگرفتگی شد.

شهردار بندر امام خمینی(ره) ادامه داد: خط دوم به طول 1200 کیلومتر از ایستگاه راه‌آهن و خط سوم نیز به طول 1500 متر از ایستگاه فاز یک به سمت خوریات احداث شد که در این دو نقطه پس از 12 ساعت شاهد خشکی کامل منطقه بودیم.

عبیاوی با بیان اینکه در بارندگی اخیر هیچ‌کدام از پمپ‌ها دچار مشکل نشد و کانال‌های دفع آب‌های سطحی نیز فعال بودند، عنوان کرد: در سال 97 و 98 شهر بندر امام خمینی(ره) دچار آبگرفتگی نشد اما امسال که پمپ‌ها اورهال شده بودند و کانال‌های خاکی تبدیل به کانال‌های بتنی شد دچار آبگرفتگی شدید شدیم.

وی تصریح کرد: قبل از بارندگی جلسه‌ای با حضور 40 نفر از مدیران دستگاه‌های مختلف برگزار و میزان بارش را بین 20 تا حداکثر 40 میلیمتر اعلام کردند؛ به سبب سابقه بارش 75 میلیمتری و پاسخگویی سیستم‌ها در سال‌های گذشته نگرانی نداشتیم، اما در روز بارش شاهد 175 میلیمتر بارندگی بودیم که به اندازه یک‌سال بارندگی در بندرامام خمینی(ره) بود.

شهردار بندر امام خمینی(ره) ادامه داد: در 5 ساعت ابتدایی که از ساعت 2 صبح آغاز شد، آبگرفتگی در اکثر مناطق آغاز و تا ساعت 10 صبح فردا اکثر این نقاط تخلیه شدند.

عبیاوی افزود: 2 منطقه کوی مقداد و بلوکی‌ها که معروف به کاسه شهر هستند باقی ماندند که 48 ساعت بعد از بارش بیشتر خانه‌ها در منطقه بلوکی‌ها آسیب دیدند. در این مدت به تشخیص مسئولان شهرستان همه امکانات به سمت ماهشهر و شهرک چمران گسیل شده بود و پس از گذشت 2 روز پمپ‌های تخلیه آب به دست ما رسید.

وی تأکید کرد: سپاه، سازمان بنادر و دریانوردی خوزستان، منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) و مردم همه امکانات را آوردند تا در نهایت روز چهارم منطقه بلوکی‌ها و کوی مقداد از آب تخلیه شد.

شهردار بندر امام خمینی(ره) تصریح کرد: پس از این اتفاق طرح دفع آب های سطحی را اصلاح کردیم و امیدواریم با این اصلاح سیستم دفع آب‌های سطحی شهر بارش‌های بالای 200 میلیمتر را نیز پاسخگو باشد.

در هنگام تهیه این خبر یکی از اعضای شورای شهر بندر امام اعلام کرد عبیاوی با حکم استاندار خوزستان تعلیق شده است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • کاربر ناشناس
    0

    اینها همش نشانه بی دینی مسئولین این نظام است شما را به هرکسی میپرستید کمی صداقت داشته باشید تا این مملکت رنگ آرامش بگیره

  • yad
    0

    پس تقصییر خداست که بازان زیاد میبارد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها