معاون خدمات شهری شهرداری اهواز:

شهرداری اهواز در یک سال گذشته؛ ۷۰ میلیارد تومان در حوزه ساماندهی آب های سطحی هزینه کرده است

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: تمامی عوامل خدمات شهری شهرداری اهواز برای بارش های پیش رو در اواخر هفته از آمادگی لازم جهت ساماندهی آب های سطحی برخوردار هستند

شهرداری اهواز در یک سال گذشته؛ ۷۰ میلیارد تومان در حوزه ساماندهی آب های سطحی هزینه کرده است

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: تمامی عوامل خدمات شهری شهرداری اهواز برای بارش های پیش رو در اواخر هفته از آمادگی لازم جهت ساماندهی آب های سطحی برخوردار هستند

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبر فوری گفت: پنج روز است که شهرداری اهواز در حالت آماده باش کامل قرار گرفته و با دستور شهردار و حضور شخص وی ؛ کلیه عوامل شهرداری و خدمات شهری ‌حضور مستمر و شبانه روزی در سطح شهر دارند.

وی افزود: بارندگی نزدیک به ۹۰ میلیمتری داشتیم که قابل مقایسه با سال های گذشته نبوده آبگرفتگی در نقاطی که سال گذشته شاید چندین روز معابر و حتی خانه ها را درگیر کرده را امسال شاهد نیستیم.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز تصریح کرد: اجرای پروژه های شهرداری اهواز در زمینه دفع آب های سطحی طی یک سال اخیر‌ باعث کاهش میزان آبگرفتگی شده است.

مرادحسینی عنوان کرد: با وجود اینکه در بودجه پیش بینی شده کل برآورد مطالعه، طراحی و اجرا برای این حوزه ۴۲ میلیارد تومان بوده ولی تاکنون ۷۰ میلیارد تومان (نقاط بحرانی مناطق هشت گانه) هزینه شده که به عدم ایجاد مشکل حاد در مناطق کمک کرده و آب های جمع شده کمتر از ۲۴ ساعت تخلیه و مردم کمتر دچار مشکل شوند.

وی‌ بیان کرد: طی‌ سال های اخیر‌‌ شهرداری اهواز برای اولین ‌بار چنین هزینه ای را برای دفع آب های سطحی صرف کرده و سال های ماقبل چنین توجهی نمی شد، خصوصا اینکه بروز خشکسالی باعث در اولویت نبودن این موضوع شد.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به اینکه امسال پروژه های خوب و بی سابقه ای در شهر اهواز اجرا شده ادامه داد: بالای ۸۰ درصد محلات اهواز به حالت طبیعی برگشته و آبگرفتگی ‌که باعث جلوگیری از تردد یا نفوذ در محلات شود را نداشتیم؛ اما به هر حال حدود دو نقطه بحرانی داریم که برای حل مشکلات آن در تلاش هستیم.

مرادحسینی یادآور شد: در منطقه دو، سه، عمده مناطق یک و هفت مشکلی نداریم و آبگرفتگی ها رفع شده ولی در منطقه ۶ به خاطر باران ناگهانی و شدت بارش مشکلی پیش آمد که در حال تلاش برای رفع آن هستیم.

وی اضافه کرد: با آمادگی کامل به استقبال این بارندگی اخیر رفتیم ولی با توجه به شدت بارندگی و وضعیت توپوگرافی اهواز که به صورت طبیعی امکان دفع آب بارندگی وجود ندارد و باید با سیستم تحت فشار و پمپاژ دفع شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: طی فرآیند زمانی خاص چند ساعت ماندآب بارندگی تخلیه و دفع می شود تا معابر دچار مشکل می شوند؛ در بارندگی های پیش رو نیز همین برنامه را اجرایی می کنیم.

مرادحسینی در پایان با اشاره به اینکه نقاط دچار مشکل باز هم شناسایی و برای آنها پیش بینی هایی داریم، تصریح کرد: برای دفع آب های سطحی همین امروز اعتباری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان نیاز است که از دولت و مسئولان انتظار همکاری داریم تا شهرداری پروژه های بیشتری اجرا و شرایط را بهبود ببخشد.

منبع: خبر فوری

74

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها