کشف ۱۵ تن مواد غذایی فاسد و غیرمجاز در مراغه

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه گفت: از ابتدای آغاز شیوع در اسفندماه سال گذشته تاکنون بیش از ۱۵ تن مواد غذایی فاسد و غیرمجاز در این شهرستان کشف و معدوم‌سازی شده است.

کشف ۱۵ تن مواد غذایی فاسد و غیرمجاز در مراغه

احمد مجتهدی روز شنبه افزود: در راستای کنترل و نظارت بر رعایت موازین بهداشتی و رعایت پروتکل های بهداشتی، در این مدت ۱۴ هزار و ۵۷۲ مورد بازدید و کنترل بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در این شهرستان توسط اکیپ های این دانشکده انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین در این راستا، ۴۱۴ مورد نمونه برداری از مواد غذایی در این مراکز توسط کارشناسان بهداشتی انجام شده است.

مجتهدی اضافه کرد: از هفت هزار و ۲۸۶ مورد از اماکن عمومی این شهرستان از ابتدای اسفند سال گذشته تاکنون بازدید شده که نتیجه آن پلمب ۱۲۰ واحد صنفی بوده است.

وی گفت: همچنین در این مدت، چهار هزار و ۶۰۸ مورد بازدید بهداشتی نیز از کارخانجات و واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرستان انجام شده است.

وی افزود: به منظور کنترل مستمر اماکن عمومی و واحدهای صنفی، با همکاری اتاق اصناف و سایر دستگاه های اجرایی و خدمات رسان، ۲ هزار و ۲۶۸ مورد بازدید مشترک اجرا شده است.

مجتهدی اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۱ هزار و ۲۱۲ کد رهگیری از سامانه سلامت برای واحدهای صنفی و خدماتی این شهرستان صادر شده است.

وی افزود: اکیپ های بهداشت محیط این شهرستان هم اکنون نیز به صورت مستمر بر رعایت موازین بهداشتی توسط اماکن عمومی و واحدهای صنفی نظارت دارد.

کشف۱۵۳ دستگاه ماینر غیرمجاز در مراغه

فرمانده انتظامی مراغه افزود: در پی کسب خبری مبنی بر این که فرد یا افرادی سودجودر یک واحد مسکونی اقدام به استخراج ارز دیجیتال می کنند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ رمضان اللهوردیان ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی با اشرافیت اطلاعاتی مکان مورد نظر را شناسایی و با هماهنگی های لازم قضایی و در بازرسی از این مکان تعداد ۱۵۳ دستگاه ماینر قاچاق که با استفاده از انشعاب برق سرقتی مورد استفاده قرار می گرفت، را کشف کردند و توقیف کردند.

وی اضافه کرد: براساس اعلام کارشناسان، ارزش ریالی دستگاه های کشف شده حدود ۵۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

وی افزود: استفاده از دستگاه های استخراج ارز دیجیتال، نیاز به مصرف برق زیادی داشته و از این رو افراد سودجو که با استفاده از انشعاب غیر مجاز برق اقدام به فعالیت غیر قانونی کنند با برخورد قاطع پلیس روبرو خواهند شد.

وی اضافه کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و تخلفات، مراتب را به سامانه ۱۱۰ پلیس اطلاع دهند.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • نیکی
    0

    یه سری رو که رعایت نمیکنند وکرونا ميکشه بقیه ام که زنده موندیم مواد فاسدی که به خوردمون ميدن ميکشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها