بخش نابینایان و کم‌بینایان کتابخانه مرکزی دانشگاه تبریز افتتاح شد

همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، بخش خدمات ویژه نابینایان و کم بینایان کتابخانه مرکزی دانشگاه تبریز با توجه به تحصیل تعدادی دانشجوی نابینا در این دانشگاه افتتاح شد.

بخش نابینایان و کم‌بینایان کتابخانه مرکزی دانشگاه تبریز افتتاح شد

رئیس دانشگاه تبریز روز چهارشنبه در این مراسم با اشاره به رسالت اجتماعی و فرهنگی دانشگاه در خصوص مسائل فرهنگی جامعه و همچنین سیاست راهبردی دانشگاه در گسترش تعاملات علمی بین‌المللی با کشور های دیگر اظهار کرد: با توجه به سیاست راهبردی دانشگاه در زمینه ایفای رسالت اجتماعی و فرهنگی در جامعه و در راستای جذب دانشجویان بین‌المللی به‌ ویژه از کشورهای حوزه قفقاز و ترکیه و همچنین انتخاب دانشگاه تبریز به عنوان دبیرخانه مرکزی تعاملات علمی- پژوهشی با ترکیه (توبیتاک) از طرف وزارت عتف این مرکز دایر شده است.

دکتر رضا مجیدی با اشاه به اینکه بهره مندی همه دانشجویان از امکانات و خدمات استاندارد دانشگاه یکی از شاخص های دانشگاه برتر و بین المللی است، افزود: با توجه به تحصیل تعدادی از دانشجویان نابینا در دانشگاه تبریز و ضرورت تامین منابع اطلاعاتی درسی و غیردرسی اعم از کتب صوتی، جزوه های بریل و همچنین در راستای عمل به درخواست نابینایان این مرکز دایر شد و امید است با گسترش خدمات و تولید منابع اطلاعاتی لازم گام مهمی در تامین منابع اطلاعاتی روشندلان جامعه و همسان سازی ارائه خدمات استاندارد به دانشجویان دانشگاه برداریم.

رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تبریز با اشاره به اینکه مجموعه منابع ترکی و آذربایجان شناسی این دانشگاه بیش از ۲ هزار عنوان کتاب ترکی با رسم الخط های مختلف انتشار یافته در ایران، آذربایجان و ترکیه را شامل می شود، افزود: در نظر داریم این تعداد را به ۳۰ هزار جلد افزایش دهیم.

رسول زوارقی هدف از ایجاد مرکز خدمات اطلاعاتی به نابینایان و کم بینایان را تولید کتاب های گویا برای دانشجویان کم بینا و نابینا با استفاده از ظرفیت دانشجویان داوطلبی که از این نوع محدودیت ها برخوردار نیستند برشمرد و گفت: در این بستر امکان تبدیل جزوه و کتاب درسی دانشجویان کم بینا و نابینا به کتب گویا و همچنین گسترش و اشتراک گذاری کتب گویا از سایر مراکز مشابه کشور فراهم است.

وی ادامه داد: همچنین استفاده از ظرفیت شبکه افراد داوطلب در برگزاری هرچه بهتر امتحانات دانشجویان نابینا از طریق معرفی منشی امتحانی از دیگر اهداف این مرکز می­ باشد.

دانشگاه تبریز با ۷۴ سال قدمت دومین دانشگاه قدیمی ایران بعد از دانشگاه تهران محسوب می شود.

دانشگاه تبریز بیش از ۷۰ سال قبل با تاسیس ۲ دانشکده ادبیات و پزشکی فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر با داشتن بیش از ۲۰ دانشکده، چندین پژوهشکده و گروه پژوهشی، قطب علمی، ۸۰۰ نفر عضو هیات علمی و بیش از ۲۰ هزار نفر دانشجو یکی از دانشگاه‌های بین المللی، سطح یک و برتر کشور است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها