کشت پاییزه در سیستان وبلوچستان به ۴٠ هزار هکتار رسید

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: تاکنون در سطح ۴۰ هزار هکتار از زمین‌های زراعی این استان انواع محصولات کشاورزی کشت شده است.

کشت پاییزه در سیستان وبلوچستان به ۴٠ هزار هکتار رسید

امان الله طوقی روز شنبه اظهارداشت: کشت پاییزه در سیستان و بلوچستان با کشت محصولات خارج از فصل در اواخر شهریور شروع و به تدریج با کشت محصولات استراتژیک شامل دانه‌های روغنی، گندم و جو ادامه می‌یابد.

وی پیش‌بینی کرد که در سال زراعی جاری کشاورزان بیش‌از ١٣٠ هزار هکتار از زمین‌های خود را به کشت پاییزه اختصاص دهند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: عمده سطح زیر کشت محصولات زراعی پاییزه در استان محصول استراتژیک گندم است که برنامه ریزی شده با همکاری کشاورزان امسال ۶٧ هزار هکتار گندم در سطح استان کشت شود.
وی با اشاره به تامین نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان افزود: تاکنون یکهزار و ۵۸۰ تن انواع بذر و ١٢ هزار تن انواع کود شیمیایی آماده و در اختیار کشاورزان سیستان و بلوچستان قرار گرفته است.

سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی و مرکبات دارد.
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.
هم‌اینک در بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان محصولات زراعی و در ۸۰ هزار هکتار از باغ های استان انواع میوه های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می شود.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها