عملیات بازسازی حسینیه امامزاده سیدالسادات گلپایگان آغاز شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان گفت: عملیات بازسازی حسینیه امامزاده سیدالسادات گلپایگان آغاز و ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار برای آن درنظر گرفته شده است.

عملیات بازسازی حسینیه امامزاده سیدالسادات گلپایگان آغاز شد

حجت الاسلام عباس نصیر الاسلامی با بیان اینکه بقعه متبرکه امامزادگان سیدالسادات گلپایگان یکی از آثار تاریخی ارزشمند در قلب شهر گلپایگان است، اظهار داشت: شکاف و ترک‌هایی در صحن امامزاده سیدالسادات، تربت‌خانه، دیوارها و سقف حسینیه ایجاد شده است که احتمال خطر ریزش و آسیب جانی برای زوار را دارد و بر این اساس عملیات تخریب و بازسازی حسنیه امامزاده سیدالسادات آغاز شده است.

وی با بیان اینکه بازسازی حسینیه امامزاده سیدالسادات در مدت یک ماه با پیش‌بینی ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار انجام می‌شود، افزود: در صورت تأمین اعتبار زیباسازی حسینیه نیز انجام خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان گفت: عملیات استحکام سازی تربت خانه و بقعه متبرکه امامزادگان سیدالسادات گلپایگان نیز در دستور کار اوقاف است.

بقعه متبرکه امام زاده سیدالسادات گلپایگان مربوط به قرن هشتم هجری است که سه تن از فرزندان امام موسی کاظم (ع) به نام‌های امامزاده اسحاق، امامزاده منصور و امامزاده رضا و همچنین امامزاده یحیی فرزند امام علی نقی (ع) در آن مدفون هستند، این اثر تاریخی ارزشمند سال ۱۳۴۶ هجری شمسی به شماره ۶۴۲ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها