مسئولان کاشانی به خود آمدند/پلمب ۵ واحد و معرفی ۱۷ صنف متخلف به تعزیرات

پس از گذشت چند روز از مصوبه ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا مسئولان کاشانی به خود آمدند و با متخلفان برخورد کردند.

مسئولان کاشانی به خود آمدند/پلمب ۵ واحد و معرفی ۱۷ صنف متخلف به تعزیرات

با اعمال محدودیت‌های کرونایی از روز چهارشنبه هفته گذشته در کاشان متاسفانه اکثر قریب به اتفاق واحدهای صنفی از این محدودیت‌های کرونایی پیروی نکردند و اکثر گروه‌های شغلی که از این روز باید تعطیل می‌بود به کار خود ادامه دادند.

این اقدام صنوف و عدم همکاری مسئولان در اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا انتقادات زیادی را به دنبال داشت و از سوی دیگر نیز صاحبان صنف‌های مختلف به دلیل مشکلات اقتصادی و از سوی دیگر عدم حمایت‌های دولتی تن به تعطیلی نمی‌دادند.

کرونا در شهرستان کاشان به قدری جولان داده است که وضعیت این شهرستان کاشان از قرمز به مشکی و بحرانی تغییر وضعیت داده است و آمار بالای مبتلایان و کشته‌های ناشی از بیماری حاد تنفسی و کرونا گواه این مطلب است در حالی که مسئولان و دستگاه‌های مربوطه به اجرای این مصوبات اعتنای ویژه‌ای نداشتند.

مسئولان بهداشت و درمان شهرستان کاشان نیز گواه بر بی‌توجهی مسئولان این شهرستان بود تا آنکه مسئولان به خود آمدند و در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا ورودی بازار بزرگ شهرستان کاشان را بستند و با نظارت بر واحدهای صنفی برخوردهای قانونی و لازم در این زمینه با متخلفان صورت پذیرفت.

عباسعلی قپانی‌پور نیز در این زمینه اظهار داشت: ویروس کرونا با هیچ کس تعارف ندارد و مسئولان باید در کیفیت نظارت و برخورد با قانون شکنان قاطع رفتار کنند و احساس بی‌تفاوتی به جامعه القا نشود در حالی که رهبر معظم انقلاب بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید دارند.

معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری شهرستان کاشان با بیان اینکه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی فوتی‌های روزانه و مبتلایان به ویروس کرونا است، افزود: از وضعیت معیشتی مردم اطلاع داریم اما علاوه بر پاسخگویی در قبال معیشت باید از سلامت مردم نیز صیانت کنیم.

مسعود دهقانی با بیان اینکه در روزهای اخیر برخوردهای قانونی با متخلفان در صنوف مختلف صورت پذیرفته است، اظهار داشت: هفت تیم در نوبت صبح و شش تیم در نوبت بعد از ظهر وظیفه بازرسی از اصناف در شهرستان کاشان را بر عهده داشتند.

وی از 800 بازدید در روزهای اخیر خبر داد و افزود: 400 اخطاریه در بازدیدهای اخیر به صنوف متخلف صادر شده است و 13 اخطاریه پلمب نیز صادر شده است که از این اخطاریه ها پنج مورد به پلمب منجر شده است و علاوه بر آن نیز 17 مورد به تعزیرات شهرستان کاشان معرفی شدند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کاشان ضمن درخواست از تمامی صنوف نسبت به تمکین و رعایت مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا ابراز داشت: شکست کرونا نیازمند مشارکت مردم و مسئولان است و بر همین اساس از تمامی شهروندان درخواست داریم تا با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی گامی موثر در راستای شکست کرونا بردارند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها