قلع و قمع ۲۶ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی بهار

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهار اعلام کرد: ۲۶ بنای غیرمجاز احداث شده در اراضی زراعی و باغی شهرستان بهار در شش ماهه نسخت سال جاری قلع، قمع و تخریب شد.

قلع و قمع ۲۶ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی بهار

عبدالحسین اکبری با اعلام این خبر اظهار کرد: تغییر کاربری در اراضی کشاورزی غیرقانونی بوده و با قلع و قمع این ۲۶ بنا اراضی کشاورزی شهرستان در محدوده روستاهای بهادربیگ، کموش بلاغ، آبرومند و شهرهای بهار و لالجین به وضع سابق بازگشت.

وی اضافه کرد: بناهای غیرمجاز احداث شده در اراضی زراعی و باغی شهرستان در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی با رأی قطعی مراجع قضایی قلع و قمع شد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهار بیان کرد: قلع و قمع بناهای غیرمجاز در این اراضی با حضور کارشناس حقوقی، نماینده دادستانی، نیروی انتظامی، همکاری شهرداری و اداره راه شهرستان اجرا شد.

وی یادآورشد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغی موارد را برای رسیدگی به شماره تلفن ۱۳۱ گزارش کنند.

اکبری با اشاره به ضرورت حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی با هدف تأمین امنیت غذایی جامعه تبیین کرد: براساس قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی هر گونه تغییر کاربری غیرمجاز مزارع و باغ ها ممنوع بوده و با متخلفان مطابق قانون برخورد می‌شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها