فرماندار ویژه کاشان:

برخورد قانونی با ناقضان محدودیت‌های کرونایی در کاشان صورت گیرد

فرماندار ویژه کاشان گفت: اعضای ستاد پیشگیری و مدیریت بیماری کرونا و سایر دستگاه‌های اجرایی و عمومی مرتبط، بر اساس شرح وظایف در اجرای دقیق محدودیت‌ها برای گروه‌های شغلی همکاری و نظارت کنند.

برخورد قانونی با ناقضان محدودیت‌های کرونایی در کاشان صورت گیرد

علی‌اکبر مرتضایی روز پنجشنبه در این زمینه بیان کرد: تیم‌های بازرسی مشترک، با بازرسی‌های فشرده و هدفمند، در طول هفته پیش‌رو کیفیت اجرای دستورالعمل‌ها را ارزیابی کنند و ضمن تشویق عاملان، با متخلفان از طریق دستگاه قضایی برخود قاطع قانونی شود.

وی افزود: بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی کاشان، وضعیت شیوع ویروس کرونا در این شهرستان در حالت بحرانی قرار دارد؛ از این رو برای فرو کاستن طغیان ویروس و حفاظت از جان شهروندان، تلاش مضاعف اعضای ستاد در کنار همدلی و مشارکت عموم شهروندان به ویژه صاحبان گروه‌های شغلی غیرضرور از اهمیت بالایی برخوردار است.

فرماندار ویژه کاشان تصریح کرد: وضعیت کنونی اضطراری است و همه مرکزهای درمانی و بیمارستان‌های خصوصی و دولتی در کنار سایر نهادهای دارای امکانات بهداشتی و درمانی موظف هستند برای پوشش بیماران کرونایی و تامین کادر بهداشتی و درمانی با دانشگاه علوم پزشکی کاشان همکاری کنند.

وی با اشاره به آغاز فعالیت ۶۳ قرارگاه حافظان سلامت در محله‌ها و مناطق مختلف این شهرستان از سوی ناحیه مقاومت بسیج کاشان، پیگیری بخشداری‌های تابعه، شوراهای اسلامی، شهرداران و دهیاران را در زمینه همکاری و پشتیبانی از اجرای این طرح خواستار شد.

مرتضایی در مورد دورکاری کارکنان دستگاه‌های اجرایی نیز گفت: علاوه بر مساعدت در عدم حضور همکاران با بیماری‌های زمینه‌ای، با نظر مدیران اداره‌ها، بانک‌ها، موسسه‌های مالی و اعتباری و شهرداری‌ها مشروط بر بروز نکردن نارضایتی مردمی و انجام مطلوب امور، خدمات می‌تواند با دورکاری بخشی از کارکنان انجام شود.

وی با اشاره به اهمیت تبیین و آگاهی‌بخشی در جامعه تاکید کرد: لازم است در این بازه زمانی، از ظرفیت رسانه‌های محلی برای اطلاع‌رسانی و ارتقای سطح آگاهی شهروندان به نحوه مطلوب استفاده و در زمینه تبلیغات محیطی و اطلاع‌رسانی سیار اقدام شود.

فرماندار ویژه کاشان اظهار داشت: همچنان در بازدیدها، گزارش‌ها و همچنین ملاقات مردمی مشاهده می‌شود که برخی خانواده‌ها برای تامین تلفن همراه، تبلت یا رایانه خانگی، به منظور بهره‌مندی دانش‌آموزان از آموزش‌های مجازی همچنان محروم هستند؛ از این رو شایسته است کمک‌های مومنانه خیران و نیک‌اندیشان به این سمت هدایت شود.

وی همچنین گفت: شهروندان می‌توانند گزارش‌های خود را در مورد کیفیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به سامانه ۱۳۷ شهرداری ارایه و پیگیری کنند.

با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت‌هایی جدید از ۱۴ تا ۲۳ آبان برای مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ در سطح برخی شهرستان‌های کشور از جمله کاشان در نظر گرفته شده است.

ویروس کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) که نخستین بار در ووهان چین شناسایی شد، در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

در حال حاضر حدود ۲ هزار نفر بیمار دارای نشانه‌های ابتلا کرونا در بیمارستان‌های استان اصفهان بستری هستند و این خطه از نظر شیوع ویروس در شرایط قرمز قرار دارد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۸ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها