اتاق بازرگانی با انجام پژوهش موانع توسعه صادرات را شناسایی کند

استاندار آذربایجان شرقی گفت: اتاق بازرگانی موانع توسعه صادرات را با پژوهش استخراج کرده و ارائه دهد و تلاش کنیم موانع موجود را با پیشنهاد اصلاح قوانین برطرف کنیم.

اتاق بازرگانی با انجام پژوهش موانع توسعه صادرات را شناسایی کند

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم از تبریز ، مجید خدابخش ظهر امروز در همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور که در تالار پتروشیمی تبریز برگزار شد، با اشاره به اینکه سیستم اقتصادی کشور برای واردات تنظیم شده و مأموریت وزارتخانه‌ها وارداتی است اظهار کرد: اتاق بازرگانی موانع توسعه صادرات را با پژوهش استخراج کرده و ارائه دهد و تلاش کنیم موانع موجود را با پیشنهاد اصلاح قوانین برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه باید برای هر کدام از مشکلاتی را که مربوط به استان است سریعاً رفع کنیم افزود: مواردی هم که مربوط به امورات ملی است باید پیگیری کنیم تا قوانین اصلاح شوند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در برگزیدگان و صادرکنندگان نمونه آربایجان شرقی، هیچکدام از واحدها از واحدهای کوچک نیست ابراز داشت: باید به سمت توسعه صنایع متوسط بزرگ برویم و اشتغال و تولید در این حوزه را تقویت کنیم چراکه تولید انبوه، قیمت تمام شده را کاهش می‌دهد.

وی با تاکید بر تقویت ترانزیت کالاهای صادراتی ادامه داد: تولید و بازار وجود دارد ولی باید ترانزیت را حل کنیم تا کالاهای تولیدی به بازار صادراتی مقصد برسد.

خدابخش بازاریابی و بازرگانی را نیاز روز دنیا و کشور و ضرورتی انکار ناپذیر دانست و گفت: صادرات به عنوان پیشران توسعه کشور است که باید پیش فرض‌های صادرات را رعایت کرد و نخبگان خود را به سمت تصاحب بازارهای جهانی محصولات کیفی ایران سوق دهیم.

وی توجه به مزیت‌های استان برای تولید ارزش افزوده را یکی از اولویت‌های اصلی استان برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز دولت پول ندارد و الزاماً باید به سمت استفاده از مزیت‌های استان برای ایجاد ارزش افزوده برویم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به مشکلات وجود در مسیر صادرات و کاهش میزان صادرات در کل کشور تصریح کرد: امسال نسبت به سال قبل 10 درصد افزایش صادرات داریم. سال گذشته 1 میلیارد و 300 میلیون دلار داشتیم که در 8 ماهه امسال حدود 10 درصد میزان صادرات افزایش یافته است.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها