کوهستان‌های سیستان و بلوچستان توسط دوستداران طبیعت پاکسازی شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان گفت: پرسنل اداره‌کل محیط زیست سیستان و بلوچستان و دوستداران طبیعت در روز جهانی کوهستان، کوهستان‌های استان را پاکسازی کردند.

کوهستان‌های سیستان و بلوچستان توسط دوستداران طبیعت پاکسازی شد

به گزارش خبر فوری به نقل از تسیم، نیره پورملائی در زاهدان اظهار داشت: پرسنل اداره‌کل محیط زیست سیستان و بلوچستان و دوستداران طبیعت در روز جهانی کوهستان، کوهستان‌های استان را پاکسازی کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان در تشریح این خبر افزود: محیط‌بانان و کارشناسان با هماهنگی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خاش در روز 11 دسامبر مصادف با 20 آذرماه که به عنوان روز جهانی کوهستان نامگذاری شده، در یک برنامه جمعی، کوه‌های حوزه این شهرستان را پاکسازی کردند.

وی بیان کرد: صنایع استان از قبیل شرکت سیمان خاش، دانش‌آموزان، سمن‌ها، همیاران و دوستداران محیط زیست استان نیز در برنامه پاکسازی کوهستان حضور داشتند. برگزاری این برنامه و نشان دادن حفظ سلامت کوهستان و طبیعت به کودکان و دانش‌آموزان از اولویت‌های آموزشی این برنامه بود.

پورملائی همچنین از اجرای طرح واکسیناسیون نشخوارکنندگان کوچک در روستاهای منطقه خبر داد و افزود:جهت پیشگیری از شیوع بیماری طاعون بین احشام اهلی و تسری و انتقال آن در حیات وحش منطقه و استان، طرح واکسیناسیون نشخوارکنندگان توسط شبکه دامپزشکی و مشارکت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نیکشهر در حال انجام است.

وی بیان کرد: حفظ و حراست از حیات و حش و گونه‌هایی که در نزدیکی احشام زیست می‌کنند و با توجه به ورود احشام به طبیعت استان، ضرورت واکسیناسیون احشام و نشخوارکنندگان جهت حفظ و حراست از طبیعت و سایر گونه‌ها از برنامه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان است که با همکاری و مشارکت سازمان دامپزشکی در حال انجام است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: وجود بیماری‌های متعدد و امکان شیوع آن در حیات وحش استان از طریق احشام و نشخوارکنندگان همجوار در زیستگاه‌های حیات وحش و امکان شیوع بلعکس از طرف حیات وحش به احشام عمده دلیل اجرای این طرح مهم در استان است.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها