تولید روزانه ۹ تن زباله عفونی در اصفهان

مسئول بهداشت محیط بیمارستان‌های استان اصفهان با اشاره به تولید روزانه ۹ تن زباله عفونی در استان اصفهان گفت: شهرداری اصفهان برای گذر از بحران فعلی با بیمارستان‌ها همکاری کند.

تولید روزانه ۹ تن زباله عفونی در اصفهان

احمد شماعی‌زواره درباره آخرین وضعیت دفن زباله‌های عفونی در بیمارستان‌های استان اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر دو بیمارستان عیسی‌بن مریم و الزهرا (س) به عنوان بیمارستان‌های ویژه در اصفهان فعالیت دارند و دیگر بیمارستان‌ها از جمله آیت‌الله کاشانی، خورشید و امین با ظرفیت ۵۰ درصد در حال آماده‌باش هستند.

وی افزود: بر این اساس پذیرش بیماران کووید ۱۹ در دو بیمارستان عیسی‌بن مریم و الزهرا (س) منجر به تبدیل ۱۰۰ درصد زباله‌های این دو بیمارستان به زباله‌های عفونی شده است.

زباله‌های عفونی در اصفهان افزایش نیافت

مسئول بهداشت محیط بیمارستان‌های استان اصفهان با بیان اینکه عدم پذیرش بیماران غیر در بیمارستان‌های عیسی‌بن مریم و الزهرا (س) منجر به ایجاد تعادل در زباله‌های تولیدی در این بیمارستان‌ها و همچنین دیگر بیمارستان‌های اصفهان شده است، ادامه داد: بر این اساس با توجه به حذف اعمال جراحی با افزایش زباله‌های عفونی در استان اصفهان روبرو نیستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در مجموع در استان اصفهان روزانه ۹ تن زباله عفونی تیز و برنده تولید می‌شود، ابراز داشت: از این میزان زباله تولیدی ۶ تن در اصفهان تولید می‌شود که سه تن آن حاصل جمع آوری زباله‌های عفونی در بیمارستان الزهرا (س) است.

شماعی زواره در ادامه به بدهی‌های میلیاردی بیمارستان‌های استان اصفهان با توجه به افزایش حجم خدمات ارائه شده به بیماران کووید ۱۹ اشاره کرد و گفت: از این از همه دستگاه‌هایی که امکان همکاری با بیمارستان‌ها برای تأمین تجهیزات بهداشتی را دارند درخواست داریم با بیمارستان‌ها همکاری کنند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر برای تأمین مواد ضدعفونی‌کننده محیط و دست در بیمارستان‌های استان اصفهان مشکلی نداریم، ابراز داشت: در این زمینه هر سه ساعت یک بار علی رغم کمبود نیروهای خدماتی در بیمارستان‌ها اقدامات گندزدایی با دقت انجام می‌شود و تاکنون با مشکلی روبه‌رو نبوده‌ایم.

امکان فرسوده شدن دستگاه‌های بی خطرساز زباله در بیمارستان‌های اصفهان

مسئول بهداشت محیط بیمارستان‌های استان اصفهان با تاکید بر اینکه اقدامات بی خطرسازی زباله‌های عفونی تیز و برنده در بیمارستان‌ها به خوبی در حال انجام است، تصریح کرد: باید توجه داشت که با توجه به افزایش حجم ناگهانی این زباله‌ها امکان فرسودگی و خرابی دستگاه‌های بی خطرسازی وجود دارد و مسئولان باید به این امر توجه داشته باشند.

وی ابراز داشت: در حال حاضر بیمارستان‌ها دچار بحران‌های مالی هستند و برای ساماندهی زباله‌های عفونی نیاز به همکاری دیگر نهادها دارند.

هزینه دریافت هر کیلو زباله عفونی توسط شهرداری ۱,۵۰۰ تومان است

شماعی زواره با بیان اینکه در حال حاضر سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان به ازای دریافت هر کیلوگرم زباله عفونی از بیمارستان‌ها یک هزار و ۵۰۰ تومان دریافت می‌کند، افزود: کل بازه زمانی که شهرداری برای دریافت این هزینه به بیمارستان‌ها فرصت می‌دهد دو و نهایت سه ماه است که در این شرایط تأمین این هزینه برای بیمارستان‌ها امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه تعطیل شدن اعمال جراحی در بیمارستان‌ها منجر به کاهش درآمد این مراکز شده است، اضافه کرد: بر این اساس در تاریخ ۲۴ شهریور مصوبه‌ای را از ستاد استانی مبنی بر افزایش مهلت زمان پرداخت هزینه بیمارستان‌ها به شرکت مدیریت پسماند شهرداری به ۶ ماه را دریافت کردیم و این در حالی است که شهرداری همچنان اصرار بر پرداخت این هزینه در بازه زمانی حداکثر سه ماهه دارد.

شهرداری زباله‌های عادی بیمارستان‌ها را جمع‌آوری کند

مسئول بهداشت محیط بیمارستان‌های استان اصفهان با تاکید بر اینکه چنانچه سازمان مدیریت پسماند شهرداری حتی یک روز زباله‌های عفونی بیمارستان‌ها را دریافت نکند مراکز درمانی دچار مشکل خواهند شد، افزود: از این رو از شهرداری درخواست داریم نسبت به این امر توجه ویژه داشته باشد تا بتوانیم بهتر از این بحران عبور کنیم.

وی همچنین به لزوم همکاری شهرداری برای جمع آوری زباله‌های عادی بیمارستانی در اصفهان اشاره کرد و گفت: شهرداری در این زمینه موظف به جمع آوری این نوع زباله است و این در حالی است که همکاری خوبی را نیز در این زمینه شاهد نیستیم.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها