نقشه گردشگری آذربایجان‌شرقی به هفت زبان خارجی تهیه و چاپ شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی گفت: نقشه گردشگری استان به منظور معرفی آثار و ابنیه‌های تاریخی به هفت زبان خارجی تهیه و در یکصد هزار نسخه چاپ شد.

نقشه گردشگری آذربایجان‌شرقی به هفت زبان خارجی تهیه و چاپ شد

احمد حمزه زاده روز سه شنبه در جمع خبرنگاران، کمک به گردشگران خارجی برای برنامه‌ریزی بهتر زمان بازدید از بناهای و مراکز گردشگری استان را از مزایای استفاده از نقشه‌های چاپ‌ شده فوق اعلام و اضافه کرد: در این نقشه‌ها فاصله هر جاذبه توریستی و گردشگری با بناهای دیگر در هر محور مشخص است تا گردشگران بتوانند نسبت به زمانی که در استان توقف دارند، بیشترین بهره را ببرند.

وی با بیان اینکه نقشه‌های حاضر بر اساس بازارهای هدف گردشگری آذربایجان شرقی به چاپ رسیده است، ادامه داد: این نقشه به زبان های زنده دنیا از جمله ترکی استانبولی و آذربایجانی، چینی، عربی، انگلیسی و سایر زبان ها براساس کشورهای هدفی که بیشترین میزان گردشگر ورودی به استان را دارند، طراحی و چاپ شده است.

حمزه راده اظهار داشت: این نقشه دارای اطلاعات گردشگری در مورد بناهای تاریخی و مسیرهای گردشگری است و این امکان را به گردشگران می‌دهد تا نسبت به علاقه خود و با شناختی کلی از مکان‌های گردشگری آذربایجان‌شرقی بتوانند مسیر خود را انتخاب کنند.

آذربایجان شرقی با داشتن افزون بر یکهزار و ۸۰۰ اثر، بنا و اماکن تاریخی و گردشگری جزو پنج استان اول ایران در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری به شمار می رود.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها