افزایش واگن‌ تنها راه حل کمبود گازمایع در سیستان و بلوچستان است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: افزایش واگن‌های حمل گاز مایع و ورود حداقل هر ۲ روز ۱۵ واگن یکی از مهمترین و موثرترین راه‌حل‌های ممکن برای بیرون رفت این استان از مشکل کمبود گاز مایع است.

افزایش واگن‌ تنها راه حل کمبود گازمایع در سیستان و بلوچستان است

ماندانا زنگنه در نشست بررسی مسائل مربوط به گاز مایع این استان که با حضور مدیرعامل پرسی گاز برگزار شد اظهارداشت: در ماه‌های گذشته به دلیل اورهال پالایشگاه‌ها تمامی نقاط کشور با مشکل کمبود گاز مایع رو به رو شد اما متاسفانه در این میان تنها گزارش‌هایی از وضعیت صف‌های گاز در این استان منعکس می‌شد در حالی که این یک مساله ملی بود.

وی افزود: با توجه به فرارسیدن روزهای سرد سال برای پیشگیری از بروز مشکلات سال‌های گذشته و تامین گاز مایع مورد نظر سیستان و بلوچستان باید راهکاری اتخاذ شود تا در هر ۲ یا سه روز ۱۵ واگن وارد استان شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: در کنار آن نیاز است تا ناوگان حمل و نقل گاز مایع در این استان تقویت شود تا این مشکلات برطرف شده یا به حداقل برسند.

وی با اشاره به لزوم اجرا طرح توزیع الکترونیک گاز مایع بیان کرد: شیوه حال حاضر ارائه خدمات در سیستان و بلوچستان شایسته مردم این استان نیست باید یک بار و برای همیشه برای رفع این مشکلات تصمیم جدی اتخاذ و اجرا کرد وحتی اعتبارات ویژه‌ای برای این مهم اختصاص داد.

زنگنه ادامه داد: با وجود اینکه شرکت پرسی ایران گاز به دلیل داشتن بیش از ۷۰ درصد سهم گاز سیستان و بلوچستان باید برای برطرف کردن مشکلات، میزان سهمیه گاز جذب شده به این استان را افزایش و ناوگان خود را هم تقویت کند و این در حالی است که امکانات این شرکت به میزان سهمش در بازار این منطقه نیست و کم‌تر از آنچه که باید امکانات دارد.

مدیرعامل شرکت پرسی ایران گاز کشور نیز در این نشست گفت: بهره‌بردن از واگن‌های دست دوم یکی از بهترین راهکارهایی است که می‌تواند در افزایش ورود گاز مایع به سیستان و بلوچستان نقش مهمی ایفا کند.

حمیدرضا حدادی ادامه داد: واگن‌های دسته دوم آماده بکار را برای تحقق این هدف می‌توان وارد کشور کرد چرا که با توجه به شرایط موجود خرید واگن‌های داخلی زمان بسیاری را در برخواهد گرفت.

وی افزود: با توجه به مشکلات به وجود آمده در سیستان و بلوچستان سال گذشته میزان گاز مایع وارد شده این استان افزایش پیدا کرد و به بیش از ۲۱ هزار تن رسید و بخشی از مشکلات این منطقه که مرتبط به شرکت پرسی ایران گاز بود را برطرف ساخت.

مدیرعامل شرکت پرسی ایران گاز کشور بیان کرد: برای سهولت در توزیع و تامین گاز مورد نیاز شهرستان‌های دور از مرکز سیستان و بلوچستان باید کشنده‌هایی با اعطای تسهیلات ارزان قیمت در اختیار شرکت‌های حمل گاز قرار گیرد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها