شرایط خوزستان آماده بازگشایی مدارس نیست / استاندار شرایط واقعی خوزستان را به اطلاع دولت برساند

نماینده مردم دشت‌آزادگان و هویزه در مجلس با اشاره به غیرکارشناسی‌بودن بازگشایی مدارس گفت: مجلس و کمیسیون آموزش نسبت به این مسئله رضایت نداشته و این به ضرر سلامت دانش آموزان است.

شرایط خوزستان آماده بازگشایی مدارس نیست / استاندار شرایط واقعی خوزستان را به اطلاع دولت برساند

قاسم ساعدی اظهار داشت: بازگشایی مدارس در این شرایط کرونا تصمیمی غیر منطقی و نادرستی بود. این تصمیم جان دانش آموزان و معلمان را به خطر می‌اندازد.

وی افزود: مجلس و کمیسیون آموزش نسبت به این مسئله رضایت نداشته و این به ضرر سلامت دانش آموزان است. اگر رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش شرایط را برای بازگشایی مدارس مساعد می‌دانند، چرا در بین دانش‌آموزان حضور پیدا نکرده و به شکل ویدئوکنفرانس در مراسم بازگشایی مدارس حضور پیدا کردند؟

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تصمیمات غیرکارشناسی دولت بیان داشت: دولت هنوز پس از 7سال حضور در رأس قوه مجریه در گرفتن تصمیمات کارشناسی عمل نمی‌کند. در مسئله کنکور همین بلاتکلیفی را دیدیم و اکنون در مسئله بازگشایی مدارس نیز این ناهماهنگی و بی‌برنامگی موج می‌زند.

وی ادامه داد: دولت باید به تصمیم ستاد کرونا احترام بگذارد و اگر ستاد شرایط را مساعد نمی‌داند اصرار رئیس جمهور برای بازگشایی مدارس قابل توجیه نیست.

ساعدی افزود: ستاد کرونا خوزستان باید بتواند شرایط واقعی خوزستان را به اطلاع دولت برساند و برای استان تصمیم ویژه بگیرد. چگونه است استاندار اصفهان یک هفته بازگشایی را به تعویق می‌اندازد ولی استاندار خوزستان هیچ اقدامی نمی‌کند؟

وی توضیح داد: شرایط خوزستان هم از نظر محیطی و هم از نظر آمار ابتلا به کرونا آماده بازگشایی مدارس نیست. مسئولان استان، خودشان می‌توانند با ماسک در این شرایط شرجی سنگین استان در کلاس حاضر شوند؟

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاستی‌های موجود در تجهیز مدارس گفت: بیش از 90درصد مدارس حوزه انتخابیه بنده از نظر سیستم سرمایشی فقیر هستند، در این شرایط آموزش و پرورش به جای تجهیز این مدارس، به بازگشایی اقدام می‌کند.

وی بیان داشت: ریشه عمده این تصمیمات شتاب‌زده از سوی دولتمردان، دوری از مردم است، اگر مسئولان بین مردم باشند متوجه آسیب‌های این تصمیمات می‌شوند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها