مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان مطرح کرد:

رشد ۳۷۷ درصد سهام فولاد خوزستان در یک سال گذشته/ ۵ درصد از برنامه تولید جلوتر هستیم/ نکونام در فولاد می ماند

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان با اشاره به وضعیت سهام شرکت فولاد خوزستان در بورس گفت: از مردادماه سال ۹۸ تا مردادماه امسال سهام فولاد خوزستان ۳۷۷ درصد رشد داشته است.

رشد ۳۷۷ درصد سهام فولاد خوزستان در یک سال گذشته/ ۵ درصد از برنامه تولید جلوتر هستیم/ نکونام در فولاد می ماند

به گزارش خبر فوری ، علی محمدی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که ۴ شهریورماه به مناسبت هفته دولت در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: همه شرکت ها وظیفه دارند در بحث مسئولیت های اجتماعی به وظایف خود در آن بخش عمل کنند. اگر همه شرکت ها در خوزستان حضور پررنگی در زمینه مسئولیت های اجتماعی داشته باشند، در شرایطی که دولت دچار تنگناهای اقتصادی می شود، نیازی به حضور دولت نیست.

وی ادامه داد: یکی از سیاست های شرکت فولاد خوزستان در حوزه مسئولیت های اجتماعی آن است تا بتوانیم بهتر و بیشتر به مردم کمک کنیم زیرا این کار زمینه ساز پایداری اقتصادی، اجتماعی و امنیتی است و مثل تولید بخشی از مقوله اقتصادی را شامل می شود.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان بیان کرد: فولاد خوزستان از ابتدای امسال حدود ۶۵ درصد از فروش داخلی خود را به صنایع نوردی درون استان اختصاص داده است تا زمینه را برای رونق این صنایع فراهم کند.

وی افزود: در خوزستان حدود ۷ شرکت نوردی فعال است که عمدتا به شرکت گروه ملی و فولاد اکسین کمک شده است. از آغاز سال ۹۹ تا کنون ۶۹۲ هزار تن از محصولات فولاد خورستان در اختیار شرکت های نوردی قرار گرفته است که حدود ۴۰ درصد بیشتر از سال های گذشته می باشد.

محمدی با بیان اینکه فولاد خوزستان تعهد دارد تا به صنایع داخلی استان به ویژه صنایعی که دچار تعطیلی بودند کمک کند، گفت: از سال گذشته تاکنون به صورت ویژه مواد اولیه مورد نیاز گروه ملی فولاد ایران و شرکت فولاد اکسین از سوی شرکت فولاد خوزستان و در راستای این تعهد تامین می شود.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان اضافه کرد: سیاست ستاد تنظیم بازار بر این اساس است که شرکت های فولادی باید همه محصولات خود را در بورس عرضه کند، اما علیرغم این موضوع اولویت شرکت فولاد خوزستان حمایت از صنایع داخلی است.

محمدی با اشاره به وضعیت سهام شرکت فولاد خوزستان در بورس گفت: از مردادماه سال ۹۸ تا مردادماه امسال رشد سهام شرکت فولاد خوزستان نسبت به همه شرکت های فولادی در کشور بیشتر بوده است. در این زمینه سهام فولاد خوزستان ۳۷۷ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه فولاد خوزستان جز چند شرکت اولی است که به موقع ارز را وارد کشور می کند و با نرخ نیمایی به بانک مرکزی تحویل می دهد، ادامه داد: فولاد خوزستان در دوسال گذشته به صورت میانگین سالانه یک میلیارد دلار برای کشور ارز آوری داشته است و همه ارزهایی که وارد شده را در سامانه نیما عرضه و به بانک مرکزی تحویل داده است. به محض اینکه یک محصول به فروش می رسد، بلافاصه ارز وارد کشور شده و به بانک مرکزی تحویل داده می شود.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان بیان داشت: به اعتراف بانک مرکزی شرکت فولاد خوزستان یکی از شرکت هایی است که به خوبی به ارز آوری کشور کمک می کند و نقش بسیار موثری را در این زمینه دارد.

وی با اشاره به اینکه هزینه های تولید به شدت افزایش یافته است، گفت: این مساله به طور میانگین باعث افزایش قیمت محصولات می شود. محصولات فولاد خوزستان محصولات میانی هستند و شامل محصولات نهایی نمی شوند. محصولاتی از جمله ورق، میله گرد و تیرآهن محصولات نهایی هستند که نظارتی از سوی سازمان صمت بر روی آن ها نیست و همه نظارت ها بر محصولات میانی انجام می شود.

محمدی تصریح کرد: همه شرکت های نوردی ملزم به رعایت کف عرضه هستند و باید تا میزانی مشخص را در بورس عرضه کنند که البته گاهی رعایت نمی شود، اگر نظارت های بازرسان سازمان صمت به محصولات نهایی فولادی معطوف شود، قطعا قیمت ها متعادل خواهد شد.

محمدی اظهار کرد: در سال های گذشته برای کاهش آلایندگی حدود ۱۰۱ پروژه زیست محیطی از سوی شرکت فولاد خوزستان اجرا شده است و در این زمینه حدود ۱۸۸ میلیارد تومان هزینه انجام شده است.

وی افزود: برای ۴ سال آینده حدود ۲۷ پروژه بزرگ داریم که نیازمند اعتباری حدود ۴۴۰ میلیارد تومان است. هرسال حدود ۹۰ میلیارد تومان نیز عوارض آلایندگی برای اجرای پروژه های زیست محیطی به شهرداری اهواز داده می شود.

محمدی با بیان اینکه شرکت فولاد خوزستان یک درمانگاه تخصصی و پیشرفته در قلعه چنان ساخته است گفت: این درمانگاه به زودی آماده بهره برداری خواهد شد همچنین بیمارستان ۲۰۶ تختخوابی در منطقه ۳۰۰ دستگاه تا سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان تصریح کرد: گردش مالی شرکت فولاد خوزستان حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان است و در راستای نگاه به توسعه استان خوزستان، تمام حساب های این شرکت را به خوزستان آورده ایم زیرا منافع این گردش حساب را باید مردم خوزستان ببرند.

وی با بیان اینکه کارگران و مدیران تلاش مضاعفی داشتند و رکورد تولید روزانه، ماهانه و فصلی شرکت با همت آن ها زده شده است، گفت: براساس برنامه زمان بندی مورد نظر برای تولید، تا پایان مردادماه، ۵ درصد از برنامه تولید جلوتر هستیم.

رئیس هیئت ‌مدیره باشگاه فولاد خوزستان با اشاره به راه یابی تیم فولاد خوزستان به مرحله حذفی لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا گفت:با توجه به موفقیت کادر فنی تیم جواد نکونام در فصل آینده لیگ برتر فوتبال نیز هدایت تیم فولاد خوزستان را به عنوان سرمربی این تیم بر عهده خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در پایان با اشاره به وظیفه این شرکت در بحث محرومیت زدایی گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی که گریبان گیر کشور است شرکت فولاد خوزستان وظیفه خود می داند در بحث محرومیت زدایی کمک های شایانی انجام دهد البته همه دستگاه های متولی باید در این زمینه کمک کنند.

74

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها