رییس بیمارستان گلستان اهواز خبر داد:

آمادگی سازمان بهداشت جهانی برای راه اندازی مرکز پیوند قلب بیمارستان گلستان اهواز

رییس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی گلستان اهواز گفت: سازمان بهداشت جهانی (WHO) آمادگی خود را برای کمک به راه اندازی نخستین مرکز فوق تخصصی پیوند قلب در جنوب غرب کشور در این بیمارستان اعلام کرد.

آمادگی سازمان بهداشت جهانی برای راه اندازی مرکز پیوند قلب بیمارستان گلستان اهواز

دکتر میثم معزی اظهار داشت: مرکز جراحی قلب، سالهاست که در بیمارستان گلستان اهواز در حال ارائه خدمات به بیماران قلبی و عروقی است و از طرفی مرکز پیوند کبد و کلیه نیز با بهره‌ گیری از حضور اساتید مجرب و حاذق در این مرکز دایر است .

وی ادامه داد :بنابراین بومی‌سازی اعمال جراحی پیوند قلب و راه‌اندازی مرکز پیوند قلب در این بیمارستان امری ضروری و گامی مهم در خدمت به مردم خوزستان و استان‌های همجوار خواهد بود.

وی ادامه داد: در مرکز پیوند قلب از فوق‌تخصص‌های رشته‌ جراحی ، پیوند اعضا و بیهوشی در قالب تیم پیوند قلب استفاده خواهد شد و در نتیجه با راه اندازی این مرکز بیماران نیازمند به پیوند قلب نیازی به سفر به تهران یا استان‌های دوردست نخواهند داشت.

معزی بیان کرد: تلاش‌های صورت گرفته از سوی این مرکز، ریاست دانشگاه و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موجب شد نمایندگان سازمان بهداشت جهانی برای بررسی آمادگی بیمارستان گلستان اهواز و نیازمندی‌های تجهیزاتی در خصوص راه‌اندازی مرکز فوق‌تخصصی پیوند قلب، از بیمارستان بازدید کرده و رضایت خود را اعلام کنند.

رییس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی گلستان اهواز گفت: قول مساعد در خصوص تهیه تجهیزات پیوند قلب از قبیل ECMO(دستگاه کمکی قلب و ریه) و CRRT (Continuous Renal Replacement Therapy) داده شده و با وجود استادان برجسته در رشته‌های فوق‌تخصصی نارسایی قلب، جراحی قلب و عروق و بیهوشی قلب در بیمارستان گلستان اهواز ، امید است یکی از مهم‌ترین نیازمندی‌های بیماران نارسایی قلبی در استان رفع شود.

مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی گلستان اهواز با مساحت کلی ۶ هزار و ۳۰۰ مترمربع و زیربنای ۳۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع با تعداد ۷۱۸ تخت فعال و نیز تعداد ۳۸ بخش بستری و ۲۰ بخش پاراکلینیک در حال فعالیت و خدمت به مردم است.

منبع: ایرنا

74

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها