آیت‌الله هاشمی مغز متفکر انقلاب بود

آیت‌الله هاشمی مغز متفکر انقلاب بود

به گزارش خبرگزاری تسنیم آیت‌الله محسن حیدری در مراسم درگذشت آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی که امروز در مصلی نماز جمعه آبادان برگزار شد اظهار داشت: مرحوم هاشمی دارای شخصیتی با سه بعد برجسته و بارز بود.

وی افزود: بعد علمی یکی از ابعاد بارز این شخصیت بود چراکه این مرحوم در حوزه علمیه قم و نزد بزرگان و مراجع برجسته آموزش‌دیده بود و به درجاتی از مرجعیت نیز رسیده بود.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بعد انقلابی مرحوم هاشمی به‌عنوان بعد دوم شخصیت این فرد، اعلام کرد: این روحانی که به آبادان و خرمشهر نیز زیاد می‌آمد از همان ابتدا بنا را بر تبلیغ اسلام گذاشت.

آیت‌الله حیدری گفت: در زمانی که رژیم شاه تعدادی از طلاب را به‌زور به خدمت سربازی فرستاد، پادگان را تبدیل به حسینیه کرده بود و اسلام و تعالیم دینی را تبلیغ می‌کرد.

وی بیان کرد: بعد مدیریتی نیز سومین بعد از شخصیت مرحوم هاشمی رفسنجانی بود؛ این فرد جزو مغزهای متفکر انقلاب و ازجمله افرادی بود که شورای انقلاب اسلامی را تشکیل دادند.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در دوران سازندگی نیز خدمات خوبی به کشور ارائه شد، اظهار کرد: البته کار هیچ دولتی به‌طور کامل بدون نقص نیست و طبیعتاً مشکلاتی نیز در آن دوران وجود داشت اما درمجموع خدمات خوبی به ملت ارائه شد و مرحوم هاشمی رفسنجانی یکی از نزدیکان و بهترین شاگردان امام بود.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها