اقتصاد دانش بنیان کردستان تقویت می‌شود

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: با تقویت زیرساخت‌های پارک علم و فناوری، حوزه اقتصاد دانش بنیان استان کردستان ارتقا پیدا کرده و تقویت می‌شود.

اقتصاد دانش بنیان کردستان تقویت می‌شود

سورنا ستاری روز شنبه در بدو ورود به کردستان در فرودگاه سنندج در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این استان پارک فناوری نسبتا موفقی دارد اما هنوز نیارمند سرمایه‌گذاری بیشتر برای توسعه زیرساخت‌ها است البته در شهرهای دیگر استان هم حمایت‌هایی برای پیگیری کارهای فناورانه زیر چتر پارک علم و فناوری انجام می‌گیرد.

وی نیروی انسانی خلاق و پیشینه تاریخ کارآفرینی و تجاری کردستان را کمک بزرگی در راستای توسعه اقتصاد دانش بنیان این استان دانست و افزود: بخش عمده ای از کارها بواسطه صنایع خلاق انجام می‌شود که امروز در جلسه ستاد اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید استان تصمیماتی خواهیم گرفت.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور در سفری یک روزه، صبح شنبه از طریق فرودگاه شهدای سنندج با استقبال استاندار و جمعی از مسوولان اجرایی وارد استان کردستان شد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور در این سفر یکروزه از پارک نوآوری کردستان تیم‌های فناور و دفتر پیشخوان خدمات هوشمند شهر بازدید کرده سپس مراکز شتابدهی ژین، صنایع خلاق و گیم و انیمیشن مریوان را افتتاح و از تولید افزودنی‌های شیمیایی و پلیمری نیز رونمایی می‌کند.

همزمان با سفر ستاری به کردستان، صندوق پژوهش و فناوری این استان نیز شروع بکار می‌کند و پس از آن ساختمان جدبد مرکز رشد دانشگاه کردستان به بهره برداری می‌رسد.

بازدید از پیشرفت شتاد دهنده ژوری مانگ (نیکرو)، محصولات فناورانه محصولات دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج و محصولات فناورانه دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی کردستان، شرکت دانش بنیان آتیلا ارتوپد از دیگر برنامه‌های معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در این استان است.

او در ادامه سفر یک روزه خود با آیت الله حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در کردستان و ماموستا رستمی امام جمعه سنندج دیدار و پس از آن در جلسه اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید استان شرکت می‌کند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها