عشایر ییلاقات شیروان رایگان معاینه شدند

رئیس اداره امور عشایری شیروان گفت: به منظور حفظ سلامت خانوارهای عشایری، عشایر مستقر در منطقه ییلاقی گلیل این شهرستان به صورت رایگان معاینه شده و داروی مورد نیاز در اختیار آنان قرار گرفت.

عشایر ییلاقات شیروان رایگان معاینه شدند

علی ابراهیمی روز پنجشنبه با اشاره به همکاری اداره عشایری و مرکز بهداشت در اجرای این طرح، اظهار داشت: در این طرح گروه پزشکی بهداشت و سلامت شامل هشت نفر متشکل از پزشک، ماما، بهورز، کارشناس بهداشت محیط و همکاران مرکز بهداشت روستای کوسه بخش سرحد در ییلاقات گلیل، خدمات لازم را به خانواده های عشایر منطقه ارائه دادند.

وی گفت: در این برنامه یک روزه گروه پزشکی در هشت محله عشایری اقدام به کنترل فشار خون، تجویز دارو، چکاپ کامل جسمانی و ارائه دیگر معاینات پزشکی به ردان، زنان و کودکان کردند که ۵۰ خانوار مشتمل بر بیش از ۱۲۰ نفر مورد معاینه قرار گرفتند.

ابراهیمی افزود: مناطق عشایری از خدمات بهداشتی دور هستند و با توجه به شیوع ویروس کرونا، این طرح با هدف جلوگیری از تردد آنان به شهرها اجرا شد که اثربخشی خوبی نیز داشت و عشایر منطقه از آن استقبال مناسبی کردند و این برنامه در مورد عشایر سایر نقاط شهرستان نیز اجرا خواهد شد.

شهرستان شیروان ۲ هزار و ۸۰۰ خانوار عشایری با جمعیتی حدود ۱۵ هزار نفر دارد که در قالب ۹ طایفه ۳۵۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

گلیل و سرانی در ۶۰ کیلومتری شمال شهرستان شیروان قرار دارد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها