گاندوها در فصل تخم‌گذاری متهاجم می‌شوند

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: گاندوها در فصل تخم‌گذاری بسیار تهاجمی شده که این امر باعث ترساندن تمساح‌های کوچک شده و آنها مجبور به پناه بردن به باغ‌ها و آبگیرهای کوچک حاشیه رودخانه می‌شوند.

گاندوها در فصل تخم‌گذاری متهاجم می‌شوند

وحید پورمردان روز چهارشنبه در این‌باره اظهارداشت: رفتارهای اجتماعی تمساح‌ها در فصل تولید مثل به ظهور می‌رسد که در این میان حس ایجاد مامن جدید یا قلمرو طلبی به شدت افزایش یافته و رفتارهایی با عکس العمل‌های خاص این عادت را از خود بروز می‌دهند.

وی بیان کرد: بنابرگزارش کشاورزان روستاهای میزبان گاندو مبنی بر وجود یک سر تمساح کوچک در آبگیر کشاورزی روستای چراغان یگان حفاظت محیط زیست به روستا اعزام و به کمک کشاورزان و اهالی روستا بچه تمساح زنده گیری و در زیستگاه مناسب رها سازی شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: همچنین روز گذشته یک پسر بچه از اهالی روستای هوت‌گت‌بالا از توابع شهرستان چابهار مورد حمله تمساح قرار گرفت و از ناحیه مچ دست چپ دچار آسیب جدی شد.

وی بیان کرد: تمساح‌ها در این فصل مهاجم بوده و از قلمرو و لانه‌های خود که در آن تخم‌گذاری کرده دفاع که نزدیک شدن هر موجودی از جمله انسان را به منزله تهدیدی برای نوزادان در شرف تولد خود میپندارند و به فرد مزاحم حمله می‌کنند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها