دستگیری ۳ شکارچی غیر مجاز در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳نفر شکارچی غیر مجاز که لاشه ۲ راس بز کوهی همراه داشتند دستگیر شدند.

دستگیری ۳ شکارچی غیر مجاز در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان صبح دوشنبه از دستگیری سه نفر متخلف شکار غیر مجاز حیات وحش در پارک ملی دنا خبر داد و گفت : ۳نفر شکارچی غیر مجاز به همراه لاشه ۲ راس بز کوهی و یک قبضه اسلحه کلاشینکف ۳۰ تیر غیر مجاز ، توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دنا دستگیر شدند.

سید اسدالله هاشمی گفت: محیط بانان پارک ملی و منطقه حفاظت شده ، دنا حین گشت و پایش در منطقه متوجه صدای شلیک تیر در این منطقه شدند.

وی گفت : محیط بانان پس از حضور سریع در محل شلیک گلوله و پایش آن منطقه ، متوجه حضور ۳ نفر متخلف می شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود : محیط بانان موفق شدند متخلفین را به همراه لاشه ۲ راس بز کوهی شکار شده و یک قبضه اسلحه کلاشینکف غیر مجاز دستگیر و اعمال قانون کنند.

هاشمی با بیان اینکه با متخلفین زیست محیطی بشدت برخورد قانونی می شود گفت: برای متخلفین پرونده تشکیل و به همراه آلات مکشوفه ، برای اعمال قانون به مراجع قضایی ارسال شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان به جریمه حقوقی ۱۵۰ میلیون تومانی برای این متخلفین اشاره کرد و گفت: مطابق قانون برای شکار هر راس بز ۷۵ میلیون و کل (پازن ) ۲۵ میلیون تومان قانون گذار جریمه لحاظ نموده و این جدای از جریمه کیفری جرم می باشد.

هاشمی در پایان گفت: متخلفین شکار و صید هشدارهای محیط زیست را جدی گرفته و دست از تهدید گونه های حیات وحش بردارند و بدانند که این اداره بر اساس قانون با متخلفین بدون هیچ گونه اغماضی برخورد خواهد کرد.

منبع: خبرآنلاین

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها