مدیریت توزیع برق ناحیه جنوب خبر داد:

۳۶۷ مورد سرقت شبکه برق در خرمشهر و آبادان/خرمشهر بیشترین حجم سرقت کابل های شبکه برق خوزستان را به خود اختصاص داده است

مدیریت توزیع برق ناحیه جنوب گفت: در سه ماه اول سال جاری، ۳۶۷ مورد سرقت شبکه برق در شهرهای آبادان و خرمشهر انجام شده که از این تعداد ۳۰۰ مورد مربوط به خرمشهر است.

۳۶۷ مورد سرقت شبکه برق در خرمشهر و آبادان/خرمشهر بیشترین حجم سرقت کابل های شبکه برق خوزستان را به خود اختصاص داده است

اکبر ناصری ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: علت خاموشی های پراکنده ای که در نقاط مختلف شهری و روستایی خرمشهر و آبادان اتفاق می افتد سرقت شبکه های برق است که متاسفانه در سه ماه نخست سال جاری پنج هزار ۸۰۰ کیلوگرم سیم برق در خرمشهر و یک هزار ۵۰۰ کیلوگرم سیم برق در آبادان به سرقت رفته است.

او گفت: این سرقت ها علاوه بر خسارت ۶۰۰ میلیونی به تاسیسات برق، سبب خسارت بسیار بزرگ دیگری نیز شده است و آن از بین رفتن رفاه و آسایش شهروندان خرمشهر و آبادان است، چرا که با هر بار سرقت، برق نیز قطع می شود و با این حساب سارقان حداقل ۳۶۷ مرتبه باعث قطع برق شده اند.

مدیریت توزیع برق ناحیه جنوب افزود: سرقت ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در خرمشهر ۱۳ درصد افزایش پیدا کرده و این در حالی است که بیشترین حجم سرقت شبکه در تمام استان خوزستان مربوط به شهر خرمشهر با ۳۰۰ مورد سرقت است.

ناصری بیان کرد: بخش عمده ای از توان شرکت توزیع برق خوزستان در این روزهای گرم و شرایط سخت ناشی از کرونا صرف تامین سیم و کابل و بازسازی شبکه های سرقت شده، می شود ولی آنچه که قابل جبران نیست آسیب های اجتماعی ناشی از بی برقی به مردم این شهر ها است.

منبع: برنا

74

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها