بنای یابود جانباختگان حادثه قطار تبریز-مشهد در وادی رحمت تبریز رونمایی می‌شود

بنای یابود جانباختگان حادثه قطار تبریز-مشهد در وادی رحمت تبریز رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم احد فلاحی ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اشاره به رونمایی از بنای یادبود جانباختگان حادثه قطار تبریز-مشهد اظهار داشت: ساعت 10 فردا همزمان با اربعین این حادثه دیدگان، از بنای یادبود «یا علی ابن موسی الرضا (ع)» در قطعه جانباختگان در بلوک 44 توسط سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز رونمایی می‌شود.

وی افزود: رونمایی از این یادبود همزمان با برنامه‌های فرهنگی و مذهبی گرامیداشت یاد جانباختگان حادثه دردناک قطار مسافربری تبریز - مشهد، با حضور خانواده‌های معزا، شهردار تبریز، هیئات حسینی و جمعی از مسئولان صورت می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز در ادامه اظهار داشت: کف سازی، آماده سازی، جدول بندی قبور، طراحی و نصب سنگ‌های یک دست برای کلیه جانباختگان و نصب بنای یاد بود علی ابن موسی الرضا (ع) از جمله اقدامات این سازمان برای بزرگداشت اربعین این حادثه ناگوار است.

وی در ادامه در خصوص سازه اصلی بنای یادبود تشریح کرد: سازه اصلی بنای یادبود تلفیقی از خطوط اصیل اسلامی و خط نگاره‌های امروزی و مدرن است که در عین خوانایی نام مبارک حضرت علی بن موسی الرضا (ع) تداعی گر حرم مطهر ثامن الائمه (ع) است.

صبح جمعه پنجم آذرماه سال جاری، دو قطار مسافربری در ایستگاه هفت‌خوان سمنان با همدیگر برخورد کردند که 48 نفر کشته و بیش از 100 نفر مصدوم به جای گذاشت.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها