کاهش چشمگیر تولید کلزا در همدان

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان همدان از آغاز برداشت گندم در برخی از مزارع این استان خبر داد و گفت: برداشت گندم در شهرستان های جنوبی استان از جمله ملایر و نهاوند آغاز شده است.

کاهش چشمگیر تولید کلزا در همدان

علی بایگانه ، اظهار کرد: در سالجاری در استان همدان بیش از ۴۰۱ هکتار گندم دیم و آبی کشت شده که پیش‌بینی می‌شود از این سطح ۷۵۰ هزار تن محصول برداشت شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۶۸۲ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت شد، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود از ۷۵۰ هزارتن محصول تولیدی در سال جاری ۵۵۰ هزار تن خرید تضمینی شود این درحالیست که سال گذشته ۴۱۰ هزار تن گندم خرید تضمینی شد.

بایگانه با اشاره به اینکه قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم ۲۵۰۰ تومان درنظر گرفته شده است، ادامه داد: افت مفید گندم چهار درصد و افت غیرمفید یک درصد بوده است.

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد از مزارع جو استان همدان برداشت شده است، یادآور شد: ۱۲۷ هزار هکتار از مزارع استان زیرکشت جو قرار داشته که پیش‌بینی می‌شود از این سطح حدود ۲۲۹ هزار تن محول برداشت شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان همدان افزود: سال گذشته در استان همدان ۱۱۲ هزار هکتار جو کشت شده بود که ۲۵۶ هزار تن محصول از آن برداشت شد.

وی با اشاره به اینکه قیمت خرید تضمینی جو ۱۶۳۰ تومان است، تصریح کرد: قیمت جو در بازار ۱۸۵۰ تومان است و با توجه به اینکه دلالان ورود کرده‌اند بعید می‌دانم به خرید تضمینی برسد ضمن اینکه سال گذشته هم در بحث جو خرید تضمینی صورت نگرفت.

بایگانه با بیان اینکه برداشت کلزا از مزارع استان از اواخر هفته آغاز خواهد شد، اظهار کرد: ۲۴۰۰ هکتار از مزارع استان تحت کشت کلزا قرار داشت که به علت خسارت سرما و تگرگ فقط ۱۴۲۵ هکتار به برداشت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۶۹۸۰ تن دانه روغنی کلزا از مزارع استان برداشت شد، یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود ۳۵۰۰ تن کلزا از مزارع استان برداشت شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان همدان قیمت خرید کلزا را ۴۶۶۰ تومان اعلام کرد و گفت: متأسفانه به علت آفت سنک بذرخوار کلزا و پایین بودن قیمت خرید تضمینی نسبت به محصولات رغیب تولید کلزا در استان کاهشی بوده است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها