راه‌اندازی آزمایشگاه سم‌شناسی در همدان

امروز همزمان با آغاز هفته قوه قضائیه آزمایشگاه سم شناسی و آسیب شناسی پزشکی قانونی همدان به صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس قوه قضائیه به بهره برداری رسید.

راه‌اندازی آزمایشگاه سم‌شناسی در همدان

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان در این مراسم، راه اندازی آزمایشگاه سم شناسی را موجب بالا رفتن سرعت و کیفیت کار پزشکی قانونی دانست و اظهار کرد: پزشکی قانونی کارشناس پزشکی و بازوی توانمند دستگاه قضایی است بنابراین بالا رفتن کیفیت و سرعت در روند پرونده های قضایی و احقاق حق و کاهش اطاله دادرسی نیز مؤثر است.

ارتین کمالی، با بیان اینکه آزمایشگاه سم شناسی شامل قسمت آنالیز دستگاهی، آسیب شناسی، اتاق های پاس، استخراج و نمونه گیری است، افزود: این طرح در زمینی به مساحت ۲۷۳ مترمربع و با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان بهره برداری شد که اعتبار آن از طریق ملی تأمین شده است.

وی اعلام کرد: در این مرکز از دستگاه های پیشرفته همچون «اچ.پی.ال.سی»، «جی.سی» و «جی.سی.مس» برای آزمایشگاه های مختلف استفاده خواهد شد به طوریکه از دو دستگاه نخست برای اندازه گیری و آنالیزه الکل و داروهای مورد استفاده فرد بهره می بریم و دستگاه «جی.سی.مس» نیز داروها و سموم را تجزیه و تحلیل می کند.

کمالی اضافه کرد: از دستگاه «تی.ال.سی» نیز برای تست غربالگری استفاده می شود، در واقع پیش از آنالیز داروها و سموم در دستگاه اصلی در دستگاه «تی.ال.سی» بررسی می شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان مطرح کرد: دستگاه جدید دیگری به نام «هموژنایزر» خریداری شده است که برای استخراج جدید از نمونه ها و بافت‌ها، از این دستگاه استفاده می شود.

وی یادآور شد: در صورت تأمین اعتبار درصدد خرید یخچال‌های جدید و مخصوص با دمای ۷۰ درجه زیر صفر هستیم که در صورت تجهیز پزشکی قانونی به این یخچال از این دستگاه برای نمونه برداری و تعیین دی.ان.ای استفاده می شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها