شنا در رودخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد ممنوع شد

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد از ممنوع بودن شنا در رودخانه‌های وحشی و کانال‌های آبی این استان خبر داد.

شنا در رودخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد ممنوع شد

آرش مصلح ، اظهار داشت: شنا کردن در رودخانه‌های وحشی، کانال‌های آبی، سدهای مخزنی و انحرافی این استان ممنوع بوده و انتظار می‌رود مردم به تابلوهای هشدار دهنده در حریم رودخانه‌ها و مناطق حادثه خیز توجه کنند.

وی با اشاره به اینکه رودخانه‌های وحشی و تاسیسات آبی از جمله دریاچه سدهای مخزنی محل مناسبی برای شنا نیست، عنوان کرد: انتظار می‌رود شهروندان بویژه جوانان و کودکان از شنا در این مکان‌ها خودداری کنند زیرا امکان وقوع خطر غرق شدگی وجود دارد.

مصلح ابراز کرد: همه ساله با آغاز فصل گرما به ویژه در روزهای پایانی هفته و روزهای تعطیل، برخی از جوانان و نوجوانان، بدون توجه به علائم هشدار دهنده و اطلاعیه‌های مکرر، در رودخانه‌ها و کانال‌های آبی شنا می‌کنند که این موضوع بسیار خطرناک است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در سنوات گذشته و امسال تابلو هشدار دهنده در مناطق حادثه خیز نصب کردیم، افزود: تاسیاست آبی، مخازن سدها و دور از مناظق شهری امدادی و اورژانسی است.

مصلح بیان کرد: به مردم تاکید می‌کنیم از اقامت در مناطق حادثه خیز و شنا کردن و ورود نوجوانان و جوانان و خردسالان در این مناطق پرهیز کنند زیرا در گذشته حوادث غرق شدگی زیادی داشتیم توصیه‌ها و هشدارها را جدی بگیرند.

وی با اشاره به اینکه 5100 دهنه چشمه در مناطق مختلف سردسیری و گرمسیری استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: 15 رودخانه دائمی، 51 رودخانه فصلی و 13 آبشار فصلی در مناطق مختلف استان نیز وجود دارد.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها