دانشجویان خارجی دانشگاه کردستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: 48 نفر از دانشجویان اتباع خارجی شاغل در دانشگاه های کردستان تحت پوشش بیمه سلامت ایران قرار دارند.

دانشجویان خارجی دانشگاه کردستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

انوراسماعیلی، امروز اظهار کرد: بیمه اتباع خارجی توسط سازمان بیمه سلامت از سال ۹۴ آغاز شده است که تفاهم نامه‌ای میان سازمان بیمه سلامت، اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در خصوص پوشش بیمه پایه درمان اتباع خارجی منعقد شد.

وی افزود: براساس همین تفاهمنامه و هماهنگی با دانشگاه های سطح استان تعداد48 نفر از دانشجویان خارجی که در کردستان مشغول به تحصیل هستند در قالب صندوق سایر اقشار و با معرفی دانشگاه محل تحصیل تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان تاکید کرد: اتباع خارجی در قالب دو گروه آسیب پذیر و غیرآسیب پذیر به سازمان معرفی می شوند که سرانه حق بیمه اتباع آسیب پذیر به طور کامل توسط کمیساریای عالی پناهندگان پرداخت می‌شود، اما حق سرانه گروه‌های غیر آسیب پذیر توسط خود فرد پرداخت شده و این افراد با مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد بیمه سلامت و با پرداخت کل حق سرانه از پوشش بیمه پایه یکساله برخوردار می‌شوند.

اتباعی که در قالب دانشجو به کشور آمده‌اند نیز از طریق دانشگاه محل تحصیل در قالب صندوق سایر اقشار بیمه سلامت، بیمه می‌شوند.

اسماعیلی با اشاره به طرح پوشش اجباری بیمه درمان پایه سلامت، بیان کرد: آزمون ارزیابی وسع برای اتباع خارجی وجود ندارد به همین دلیل تغییری در روند بیمه شدن اتباع به وجود نمی‌آید و مانند گذشته در دو قالب اتباع آسیب‌پذیر و اتباع غیرآسیب‌ پذیر به سازمان بیمه سلامت معرفی می‌شوند که حق بیمه گروه اول توسط کمیساریای عالی پناهندگان و حق بیمه گروه دوم توسط خود افراد پرداخت می‌شود و سرانه بیمه این افراد مصوب هیات محترم دولت و خاص اتباع نزدیک به حدود یک میلیون تومان در سال برای هر فرد است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد اتباع مجاز ساکن کشور طبق آمار رسمی حدود یک میلیون و نیم بوده که بیشتر از کشور افغانستان و تعداد کمی از عراقی هستند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها