وقوع ۹ مورد حریق مراتع و پوشش گیاهی طی یک روز در همدان

رئیس سازمان آتش نشانی همدان از وقوع ۹ مورد حریق مراتع و پوشش گیاهی طی یک روز در همدان خبر داد.

وقوع ۹ مورد حریق مراتع و پوشش گیاهی طی یک روز در همدان

محمدرضا بیاناتی، اظهار کرد: طبق اعلام مرکز کنترل و فرماندهی عملیات ۱۱ عملیات اطفای حریق و ۴ عملیات امداد و نجات حاصل تلاش پرسنل آتش نشانی همدان در روز گذشته بوده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی همدان گفت: شهروندان همدانی دیروز ۵۳۸ مرتبه با سامانه ۱۲۵ تماس گرفته‌اند که از این تعداد ۱۵ مورد منجر به عملیات شده است.

بیاناتی با بیان اینکه ۱۰ تماس برای مشاوره و راهنمایی برقرار شده است، گفت: یکی از اموری که به صورت جدی مورد توجه سازمان قرار دارد ارائه مشاوره و راهنمایی به شهروندان درهنگام حوادث است به نحوی که مردم بتوانند هم از لحاظ روانی خود و دیگران را با کنترل سطح استرس مدیریت کنند و هم تا هنگام رسیدن نیروهای امدادی اقدامات اولیه امدادی را انجام دهند.

محمدرضا بیاناتی افزود: تماسهای برقرار شده با سامانه ۱۲۵ همدان علاوه بر مواردی که منجر به عملیات و مشاوره شده شامل ۶۰ تماس اشتباه بوده است.

وی گفت: متأسفانه ۴۵۱ مورد از تماس‌ها نیز ایجاد مزاحمت بوده و ۲ مورد گزارش حریق کذب بوده است.

بیاناتی اضافه کرد: عملیات انجام شده در این مدت ۱۱ مورد آتش سوزی شامل حریق منزل در دیزج، حریق خودرو در بلوار سردار همدانی و ۹ مورد حریق مراتع و پوشش گیاهی در کوچه جلالی، اسلامشهر، بلوار بدیع الزمان، شهرک امیرکبیر، بلوار خرم رودی، چهارراه بابک، تپه حاج عنایت، بلوار الغدیر و جاده کرمانشاه بوده است.

وی افزود: همچنین ۴ مورد عملیات امداد و نجات نیز شامل نجات افراد محبوس شده در آسانسور در بنی هاشم، ۲ مورد نجات افراد محبوس شده در خودرو در روستای ده پیاز و شکریه و مهار حیوانات در تپه حاج عنایت بوده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی همدان عنوان کرد: تعداد ۴ نفر نجات یافته طی این عملیات گزارش شده است.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها