معاون منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی:

محلول پاشی در ارسباران تنها راه مبارزه با آفت پروانه دُم قهوه‌ای است

معاون منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی گفت: مبارزه با آفت پروانه دُم قهوه‌ای در ارسباران تنها دو روش محلول‌پاشی و جمع‌آوری لانه‌ها آن هم در شرایط خاص خود امکان‌پذیر است.

محلول پاشی در ارسباران تنها راه مبارزه با آفت پروانه دُم قهوه‌ای است

رستم صادقی دیشب در نشست بررسی آخرین اقدامات در مقابله با آفت پروانه دُم قهوه‌ای در جنگل‌های فندقلوی شهرستان اهر اظهار کرد: یکی از محورهای بررسی و نظارتی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی در جنگل‌های ارسباران، موضوع آفت پروانه دُم قهوه‌ای است.

وی افزود: سال‌هاست ما با همراهی کارشناسان این اداره‌کل و بخش خصوصی پایش‌های مختلفی را در جنگل‌های ارسباران انجام می‌دهد تا دچار طغیان و خسارت ناشی از اپیدمی این آفت نشود از طرفی هم از سال گذشته کمیته فنی گیاه پزشکی در آذربایجان شرقی تشکیل یافته است.

معاون اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی گفت: در بازدیدهایی که انجام یافت متوجه شدیم که میزان آلودگی و درگیری جنگل‌های شرق روستاهای افیل و بهل شهرستان اهر بسیار بالاست و حالت طغیانی دارد.

صادقی ادامه داد: شرایط فعلی به گونه‌ای است که امکان کنترل آفت پروانه دُم قهوه‌ای وجود ندارد و هرگاه که جمعیت آفت پروانه دُم قهوه‌ای افزایش می‌یابد به جنگل‌ها و هر منطقه‌ای که در آن شایع باشد خسارت وارد می‌کند و وقتی جمعیتش کمتر باشد خسارت آن‌چنانی بر جای نمی‌گذارد.

وی تصریح کرد: سال گذشته طبق قول و قراری که با مدیرکل و معاونین اداره‌کل منابع طبیعی استان اردبیل گذاشتیم و قرار شد تا مبارزه با آفت پروانه دُم قهوه‌ای را از پاییز شروع کنیم که این مبارزه به اردیبهشت‌ماه هم طول کشید و چون دیدیم از لانه خارج شده‌اند با نظر کارشناسان اقدام به محلول پاشی کردیم.

معاون اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی گفت: متأسفانه به دلیل سپری شدن زمان مبارزه با آفت پروانه دُم قهوه‌ای، نتوانستیم از محلول‌پاشی هوایی در جنگل فندقلوی شهرستان اهر استفاده کنیم.

صادقی از بسیج تمامی امکانات و تجهیزات اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی برای مقابله با آفت پروانه دم قهوه‌ای در مناطق جنگلی شهرستان اهر از پاییز سال‌جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: مبارزه با آفت پروانه دُم قهوه‌ای تنها دو روش محلول‌پاشی و جمع‌آوری لانه‌ها آن هم در شرایط خاص خود امکان‌پذیر است.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها