شناسایی یک هزار مورد کرونایی جدید طی هفته گذشته در آذربایجان شرقی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از شناسایی یک هزار مورد کرونایی جدید طی هفته گذشته در آذربایجان شرقی خبر داد.

شناسایی یک هزار مورد کرونایی جدید طی هفته گذشته در آذربایجان شرقی

محمد حسین صومی شامگاه یک شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه طی دو هفته اخیر در آذربایجان شرقی بیش از دو هزار مورد جدید کرونا ثبت شده است، افزود: تعداد فوتی‌ها و بستری‌های کرونا در آذربایجان شرقی نسبت به چهار هفته گذشته کم‌تر شده است.

صومی با تاکید بر اینکه هر روز حدود ۱۶۰ مورد جدید از کرونای مثبت شناسایی می‌شود، ابراز داشت: روزانه حدود ۴۰ هزار مهمان وارد استان می‌شوند و این موضوع خطرناک بوده و احتمال افزایش آمار کرونا در استان وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه حدود ۱۰ هزار نفر در زمینه شناسایی مبتلایان به کرونا در استان فعالیت دارند، ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی جامعه به نظر می‌رسد مردم فراموش کرده‌اند که ویروس کرونا وجود دارد و این موضوع برای روزهای آینده خطرناک است.

صومی اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی‌های ما آمار افرادی که به ویروس کرونا مبتلا بوده و در اجتماع آزادانه می‌چرخند روبه افزایش است. هر فرد مثبت می‌تواند یک تا سه نفر را آلوده کند، از این رو امکان افزایش آمار وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: هم‌چنان رعایت بهداشت فردی و اجتماعی و رعایت فاصله‌گذاری حتی در صنوف مورد تأکید است و اگر فردی علائمی دارد به مراکز درمانی ۱۶ ساعته مراجعه کند.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها