استقرار ۶ بالگرد در کهگیلویه و بویراحمد/ همه ظرفیت‌ها برای مهار آتش به‌کارگیری می‌شود

معاون حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه برای جلوگیری از شروع مجدد آتش‌سوزی‌ها ۶ بالگرد در کهگیلویه و بویراحمد مستقر شده است، گفت: تلاش داریم از همه ظرفیت‌های موجود برای مهار آتش‌سوزی‌ها استفاده کنیم.

استقرار ۶ بالگرد در کهگیلویه و بویراحمد/ همه ظرفیت‌ها برای مهار آتش به‌کارگیری می‌شود

معاون حفاظت و مدیرکل دفتر مطالعات و مهندسی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور صبح امروز از مناطق خائیز کهگیلویه و دیل که در روزهای گذشته دچار حریق شدند، بازدید کردند.

بهمن افراسیابی در این بازدید اظهار داشت: سالانه شاهد بارش‌های زیادی در استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم که این موضوع سبب افزایش تراکم پوشش گیاهی می‌شود و این پوشش گیاهی هنگام خشک شدن، خطر بسیار بالایی برای آتش گرفتن جنگل‌های استان است.

وی با بیان اینکه عوامل پیشگیرانه و فرهنگ‌سازی مناسب سبب کاهش وقوع آتش‌سوزی جنگل‌ها می‌شود، عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده از سوی استاندار، معاونت عمرانی و مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد، تجهیزات لازم برای مهار آتش‌سوزی در اختیار استان قرار گرفته است.

معاون حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با تاکید بر اینکه ظرف چند روز آینده تجهیزات انفرادی را هم در اختیار استان کهگیلویه و بویراحمد قرار می‌دهیم، گفت: بر اساس تفاهم‌نامه با ستاد بحران کشور، بالگرد‌های هلال احمر و هلیکوپتر به صورت شبکه منسجم در این استان برای مهار آتش‌سوزی مستقر شدند.

افراسیابی با بیان اینکه تلاش داریم از همه ظرفیت‌های موجود برای مهار آتش‌سوزی استفاده کنیم، ابراز کرد: احتمال دارد شاهد شروع مجدد آتش‌سوزی در این استان باشیم که برای جلوگیری از این امر، 6 بالگرد در استان مستقر شده است.

وی همدلی و همراهی مردم برای مهار آتش‌سوزی را بزرگ‌ترین پشتوانه منابع طبیعی و محیط زیست دانست و با اشاره به مشکل کمبود نیرو در منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در حال بررسی مشکلات کمبود نیرو در این استان هستیم.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها