دستگیری شکارچی در منطقه شکار ممنوع سماچ چابهار

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چابهار گفت: فرد متخلفی که بارها در منطقه از دست مأمورین محیط زیست گریخته بود با همکاری همیاران محیط زیست و معتمدین محلی شناسایی، دستگیر و به مرجع قضایی شهرستان تحویل شد.

دستگیری شکارچی در منطقه شکار ممنوع سماچ چابهار

حسینی، بیان کرد: فرد متخلف که از اعضای یک گروه شکارچی است، بدون توجه به اخطاریه های مأمورین محیط زیست و معتمدین محلی، شبانه در منطقه شکار ممنوع سماچ و دیگر زیستگاه های حیات وحش منطقه نگور بصورت غیر مجاز، مبادرت به فراهم نمودن مقدمات شکار و صید می کرد که توسط مأمورین این اداره و با همکاری همیاران و معتمدین محلی شناسایی و دستگیر شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست چابهار در خصوص مجازات های پیش بینی شده در قانون عنوان کرد: به استناد بند ب ماده ۱۱ قانون شکار و صید، فعالیت شروع به شکار و صید در مناطق ممنوعه جرم بوده و مرتکب یا مرتکبین مشمول جرایم کیفری شامل پرداخت ۱۵ تا ۱۸ میلیون ریال جزای نقدی یا حبس از سه ماه تا سه سال محکوم خواهند شد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از ریاست دادگاه دشتیاری در خصوص همکاری و رسیدگی قضایی قابل توجه به پرونده های زیست محیطی و برخورد قانونی با متخلفین شکار و صید و همچنین قدردانی از همکاری معتمدین محلی جهت حفظ محیط زیست ، بیان داشتند، مأموران یگان حفاظت محیط‌ زیست چابهار به ‌صورت مستمر و شبانه‌روزی اقدام به گشت و کنترل در مناطق مختلف می کنند و در صورت مشاهده تخلف مطابق قانون با متخلفان برخورد لازم را انجام می دهند و قطعا از هیچ تخلفی چشم‌پوشی نخواهد شد. پرونده این متخلف پس از تکمیل به دادگاه دشتیاری ارجاع شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چابهار اشاره کرد: منطقه سماچ، در فاصله ۴۵ کیلومتری شهر چابهار و ۱۵ کیلومتری جنوب شهر نگور قرار گرفته است و بدلیل داشتن گونه های گیاهی و جانوری متنوع، جاذبه های منحصر بفرد طبیعی و زیستگاه های ارزشمند حیات وحش به عنوان منطقه شکار ممنوع شناسایی و توسط جوامع محلی و همیاران محیط زیست حفاظت و حراست می شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها