فار نخست طرح گردشگری سراب گیان اجرا می‌شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند گفت: طرح گردشگری سراب گیان تهیه و تدوین شده و اجرای فاز نخست آن با مصوبه کارگروه میراث فرهنگی از چند روز آینده آغاز می‌شود. 

فار نخست طرح گردشگری سراب گیان اجرا می‌شود

محسن جانجان افزود: این طرح شهر گیان از جمله سایت موزه، تپه گیان، پارک‌های نواری را نیز شامل می‌شود و جانمایی‌هایی در آن وجود دارد که مشتمل بر تأسیسات گردشگری مانند اکو کمپ، آلاچیق، رستوران و ... است.

وی ادامه داد: از گذشته اقداماتی برای ساماندهی سراب گیان انجام شده و با توجه به لزوم رعایت پیوست‌های محیط زیست، منابع طبیعی و سایر دستگاه‌های مربوطه در این مکان، طرح گردشگری کارشناسی شده آن ضروری به نظر می‌رسید که توسط شهرداری گیان تهیه شد.

جانجان با اشاره به اینکه شهرستان نهاوند ظرفیت ایجاد زیرساخت‌های گردشگری را دارد، تصریح کرد: زیرساخت‌های گردشگری باید توسعه پیدا کند تا ماندگاری گردشگر را در منطقه شاهد باشیم که خوشبختانه سراب‌های نهاوند طی شش سال اخیر پیشرفت چشمگیری در این حوزه داشته و افزایش دو برابری گردشگر را شاهد بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه پس از توسعه زیرساخت‌ها ایجاد جزئیات در حوزه گردشگری اهمیت زیادی دارد، گفت: این موارد در جذب گردشگر مؤثر است و صرفه اقتصادی در حوزه صنعت گردشگری زمانی اتفاق می‌افتد که ماندگاری گردشگر را در منطقه بیشتر کنیم و رویکرد ما در شهرستان نهاوند بر این اصل مهم متمرکز است.

جانجان خاطرنشان کرد: در شهرستان نهاوند ۱۲ سراب وجود دارد که مهمترین‌ها آنها سراب گیان، گاماسیاب و فارسبان هستند و قصد داریم به صورت تدریجی زیرساخت‌هایی برای سایر سراب‌ها ایجاد کنیم همچنین طرح گردشگری سراب‌های فارسبان و گاماسیاب در حال آماده سازی هستند.

سراب گیان در ۱۸ کیلومتری جنوب غربی شهر نهاوند و دو کیلومتری تپه باستانی گیان قرار دارد و یکی از نادرترین مناطق غرب کشور است، این منطقه گردشگری با توجه به آب‌وهوای خوب، انواع گونه‌های جنگلی و گیاهی، وجود آب فراوان و... همواره پذیرای مسافران بوده است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها