مرکز نیکوکاری اصناف استان همدان راه اندازی می‌شود

رئیس اتاق اصناف همدان از راه اندازی مرکز نیکوکاری اصناف استان همدان خبر داد.

مرکز نیکوکاری اصناف استان همدان راه اندازی می‌شود

حسین محرابی شامگاه چهارشنبه در جلسه هماهنگی راه‌اندازی مرکز نیکوکاری اصناف که با حضور تنی چند از رؤسای اتحادیه‌های صنفی همدان، مسئول سازمان بسیج اصناف استان و نماینده کمیته امداد امام (ره) برگزار شد با اشاره به ضرورت ایجاد پشتوانه حمایتی از بازاریان و فعالان صنفی، گفت: ایجاد مرکز نیکوکاری و صندوق خیریه در اتاق اصناف و فعالیت اقتصادی استان همدان با همکاری بسیج، گام مؤثری در مسیر حمایت از اقشار مختلف بازار است.

وی با بیان اینکه پس از شیوع ویروس کرونا بیشترین ضربه و خسارت متوجه بازار و فعالان صنفی شد، افزود: ما نمی‌توانیم منتظر حمایت دولت باشیم و هر روز تعطیلی واحدهای صنفی همکارانمان را نظاره کنیم.

نماینده استان همدان در اتاق اصناف ایران با بیان اینکه مجریان و دست‌اندرکاران ایجاد مرکز نیکوکاری اصناف باید در راستای تبیین اهداف این حرکت بزرگ گام بردارند، عنوان کرد: شناسایی کسبه آسیب‌دیده، بررسی میزان خسارات و جذب و توزیع حمایت‌ها میان این اقشار، مهم‌ترین مأموریت مرکز نیکوکاری اصناف همدان خواهد بود.

محرابی با بیان اینکه اصناف و بازاریان و تجار همدان بارها در مقاطع مختلف تاریخ همراهی خود را در بخش امداد و حمایت از نیازمندان جامعه اثبات کرده‌اند، اضافه کرد: اکنون با توجه به شرایط موجود در زمان شیوع بیماری کرونا، صنوف خسارت‌دیده چشم‌انتظار حمایت عملی دولت‌مردان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی هستند.

رئیس اتاق اصناف مرکز همدان افزود: راه اندازی این مرکز بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده در روز ولادت با سعادت دومین اختر تابناک امامت و لایت حضرت امام حسن (ع) روز احسان و نیکوکاری صورت خواهد پذیرفت.

وی اظهار داشت: امیدوارم با فعالیت مرکز نیکوکاری اصناف و صندوق خیریه، بخشی از خسارت بازاریان جبران و رونق دوباره به کسب‌وکار فعالان صنفی بازگردد.

مسئول سازمان بسیج اصناف همدان نیز در این نشست گفت: تقویت مراکز نیکوکاری با محوریت اتاق‌های اصناف، بسیج و کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) بهترین و سریع‌ترین راه برای عبور از چالش پیش روی فعالان صنفی و اقتصادی است.

حسن عافیتی با اعلام آمادگی در نحوه اجرای برنامه‌ها و مقدمات فعال‌سازی پایگاه‌های مقاومت بسیج اتحادیه‌ها و حوزه بسیج اصناف در مرکز استان و توسعه دامنه مشارکت در شهرستان‌ها، گفت: اولویت تشکیل این مرکز نیکوکاری، کمک به بازاریان خسارت‌دیده از شیوع ویروس کرونا و کمک به اقشار نیازمند جامعه هدف بر اساس تفاهم‌نامه با مرکز نیکوکاری کشور خواهد بود.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها