دلایل کمبود شکر در اصفهان اعلام شد

معاون امور بازرگانی و تجارت سازمان صمت استان اصفهان گفت: کار بسته بندی این محصول توسط شرکت های بسته بندی تا اواخر هفته گذشته به طول انجامید و از روز گذشته حواله توزیع شکر تحویل فروشگاه ها شد.

دلایل کمبود شکر در اصفهان اعلام شد

اسماعیل نادری با تشریح دلایل کمبود شکر در بازار، اظهار کرد: شکر تحویل داده شده به اصفهان، به صورت فله ای بود، اما براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور، شکر باید به صورت بسته بندی یک کیلویی عرضه شود.

وی با بیان اینکه زمانی که توزیع شکر در اصفهان از طریق سامانه رهتاب آغاز شد، حدود دو روز از ماه مبارک رمضان گذشته بود، گفت: بعد از این زمان و بنا بر تصمیم ستاد تنظیم بازار کشور، سازمان صمت اصفهان شکر فله ای را تحویل شرکت های بسته بندی داد و با توجه به زمان بر بودن حمل این محصول به کارخانه ها و کارگاه های بسته بندی و صدور حواله برای فروشگاه ها، این کار تا پایان هفته گذشته به طول انجامید.

معاون امور بازرگانی و تجارت سازمان صمت استان اصفهان با بیان اینکه از پنجشنبه هفته گذشته حواله های توزیع شکر از سوی سازمان صمت صادر شد، تاکید کرد: ا ز روز گذشته (شنبه) فروشگاه های کوثر حواله های شکر خود تحویل گرفته اند و این محصول را در فروشگاه های خود توزیع می کنند.

وی درباره نبود شکر در فروشگاه های افق کوروش، توضیح داد: این فروشگاه ها خود، شکر داشتند و حواله ای برای آنها صادر نشد.

نادری با اشاره به اینکه ۱۵۰۰ تن شکر در شهرستان اصفهان توزیع خواهد شد، تاکید کرد: شرکت های بسته بندی به طور مداوم در حال بسته بندی شکر هستند و با توجه به اینکه از روز گذشته توزیع شکر در اصفهان آغاز شده پیش بینی می شود تا سه روز آینده مشکل توزیع و کمبود شکر در فروشگاه های اصفهان حل خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه شکر در بسته های یک کیلوگرمی ۵۶۰۰ تومان به دست مصرف کننده می شود، تاکید کرد: پیش بینی می شود تا چند روز آینده وضعیت توزیع شکر در اصفهان به حالت ثابت بازگردد.

معاون امور بازرگانی و تجارت سازمان صمت استان اصفهان درباره اینکه برخی فروشگاه ها برای توزیع شکر اقدام به سهمیه بندی کرده اند، گفت: در بحث عرضه شکر محدودیت هایی وجود دارد، البته سازمان صمت بحث سهمیه بندی را مطرح نکرده و شاید برخی فروشگاه ها با توجه به میزان شکر موجود محدودیت هایی در نظر گرفته اند تا شکر بین جمعیت بیشتری از مردم توزیع شود.

کسری برنج در بازار نداریم

وی همچنین درباره توزیع برنج و قیمت بالای این محصول، گفت: پیش از ماه مبارک رمضان شاهد کسری برنج بودیم که خوشبختانه با ورود ۱۰۸ هزار تن برنج به کشور و ترخیص آن از بندر، شرایط تقریبا عادی شده است.

نادری افزود: در حال حاضر برنج وارداتی با برندهای مختلف بین ۸۰ تا ۸۵ هزار تومان در فروشگاه ها توزیع می شود، البته قیمت مورد نظر برای مصرف کننده از سوی سازمان صمت ۸۰ هزار تومان است.

وی همچنین درباره دلایل افزایش قیمت برنج ایرانی نیز، گفت: با توجه به فاصله گرفتن از فصل کشت و برداشت برنج، همواره در این ایام و به خصوص ماه رمضان با توجه به افزایش تقاضا، قیمت ها اندکی افزایش می یابد.

معاون امور بازرگانی و تجارت سازمان صمت استان اصفهان تاکید کرد: با این وجود سازمان صمت در حال بررسی و نظارت بر بازار برنج هستند و طی چند روز گذشته چند انبار که برنج احتکار کرده بودند شناسایی و دستور توزیع این محصول به بازار داده شد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها