سمپاشی۵۳ هزار هکتار از مراتع سیستان و بلوچستان برای مقابله با موج سوم حمله ملخ‌‌ها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با ورود موج سوم ملخ صحرایی به استان، تاکنون بیش از ۵۳ هزار هکتار از مراتع سیستان و بلوچستان علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.

سمپاشی۵۳ هزار هکتار از مراتع سیستان و بلوچستان برای مقابله با موج سوم حمله ملخ‌‌ها

غلام حیدر زورقی اظهار داشت: با ورود موج سوم ملخ صحرایی به سیستان و بلوچستان، تاکنون 53 هزار و 285 هکتار از مراتع سیستان و بلوچستان علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه مبارزه با این آفت از پنجم آبان‌ماه سال گذشته با توجه به گزارش ارسالی از سازمان خواروبار کشاورزی(فائو) مبنی بر هجوم موج سوم دسته‌های ملخ در استان سیستان و بلوچستان آغاز شده، افزود: ملخ یکی از مهمترین آفات عمومی است که در صورت عدم کنترل آفت خسارت جبران ناپذیری به محصولات زراعی و باغی وارد می‌کند.

زورقی با بیان اینکه کماکان کار مبارزه با ملخ‌های صحرایی مهاجر در شهرستان‌های سیستان و بلوچستان ادامه دارد، بیان داشت: 20 هزار و 210 هکتار از سطح سمپاشی شده مراتع در جنوب سیستان و بلوچستان علیه ملخ پوره و 33 هزار و 75 هکتار علیه ملخ بالدار بوده است.

وی با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اقدامات خوبی را برای مبارزه با این آفت انجام داده، تصریح کرد: از کشاورزان خواهشمندیم در صورت مشاهده این آفت مراتب را بلافاصله به نزدیک ترین مرکز جهاد کشاورزی اطلاع‌رسانی کنند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها