شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کردستان به ۵۸۷ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این استان به ۵۸۷ نفر خبر داد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کردستان به ۵۸۷ نفر رسید

فرزین رضاعی آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان کردستان تا ظهر امروز جمعه ۱۵ فروردین ماه را اعلام کرد.

وی با بیان اینکه تعداد بیماران مبتلای قطعی به کرونا ویروس از ابتدا تا پیش از ظهر امروز به ۵۸۷ نفر رسید، افزود: شهرستان سقز با ۱۷۲ مورد همچنان بیشترین آمار مبتلایان را به خود اختصاص داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: سنندج ۱۴۴ نفر، بانه ۹۶ نفر، قروه ۴۲ نفر، بیجار ۳۲ نفر، دیواندره ۲۵ نفر، کامیاران ۱۶ نفر، مریوان ۱۸ نفر، دهگلان ۲۵ نفر و سروآباد نیز ۱۰ نفر بیمار مبتلای قطعی به کرونا ویروس دارند.

وی با بیان اینکه، تعداد هفت نفر از بیماران مذکور سن کمتر از ۱۰ سال دارند، عنوان کرد: از ابتدا تا کنون، تعداد کل آزمایشات انجام گرفته هزار و ۱۴۵ نمونه است که از این تعداد ۵۸۷ مورد مثبت اعلام شده است.

رئیس دانشگاه به تلاش‌های شبانه روزی و خالصانه کادر بهداشتی درمانی در واحدهای تابعه برای پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تاکنون ۱۷۰ نفر از مبتلایان به این بیماری در کردستان بهبود یافته‌اند.

رضاعی تعداد فوتی‌های ناشی از ابتلاء به کرونا ویروس را در استان ۷۱ مورد برشمرد و گفت: سقز ۲۴ نفر، بانه ۱۲ نفر، قروه ۱۰ نفر، سنندج ۸ نفر، مریوان ۵ نفر، کامیاران ۴ نفر، دیواندره ۴ نفر و بیجار ۴ نفر به دلیل ابتلاء به کرونا فوت کرده‌اند که دفن همه موارد با نظارت بازرسان بهداشت و رعایت دستورالعمل‌های مربوطه صورت گرفته است.

وی به مردم شریف استان کردستان اکیداً توصیه کرد که جهت قطع زنجیره انتقال و پیشگیری از بیماری، فاصله اجتماعی را رعایت کرده و نسبت به ارزیابی وضعیت خود و نیز غربالگری بهتر بیماری، از طریق تماس با ۴۰۳۰ و یا تکمیل پرسشنامه سامانه salamat.gov.ir اقدام کنند.

منبع: مهر

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها