بیش از ۶۷۴ هزار دانش‌آموز آذربایجان‌شرقی شیر رایگان دریافت می‌کنند

بیش از ۶۷۴ هزار دانش‌آموز آذربایجان‌شرقی شیر رایگان دریافت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز ، بهروز اصغری در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه در سال جاری به 674 هزار نفر از دانش آموزان و کادر آموزشی استان شیر رایگان توزیع شده است اظهار داشت: از این تعداد حدود 630 هزار نفر دانش آموز بوده و مابقی کادرآموزشی شاغل در مدارس هستند.

وی افزود: در سال گذشته نیز این طرح بین 680 هزار و 125 نفر از دانش آموزان، کارکنان و مدرسان آموزشی برگزار شد که در این میان، توزیع رایگان شیر با هزینه‌ای افزون بر 180 میلیارد ریال انجام شد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان در ادامه با اشاره به اهمیت و ارزش اجرای طرح ملی شیر مدارس اظهار کرد: جامعه هدف این طرح تمامی دانش آموزان ابتدایی، دوره اول و دوم متوسطه دولتی و غیردولتی و پیش دبستانی‌های ضمیمه ابتدایی دولتی هستند که باید توجه ویژه‌ای به سلامت این دانش آموزان شود.

وی از تحت پوشش قرار گرفتن مدارس پیش دبستانی، درمناطق روستایی و محروم خبر داد و افزود: همچنین در تمامی مدارس استثنایی استان نیز شیر رایگان توزیع می‌شود.

وی همچنین ادامه داد: در صورت تعطیلی غیرقابل پیش بینی به علت شرایط جوی یا آلودگی هوا، شیرهای پاستوریزه تولیدی در سایر مدارس بدون محدودیت جذب می‌شود.

اصغری در ادامه به اعلام آمادگی همکاری 8 شرکت شیر پاستوره با اداره کل آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت: کارخانه‌ها موظف به تولید شیر غنی شده با ویتامین D هستند و در این رابطه از این کارخانه‌ها با هدف کنترل و بهبود کیفیت شیر مدارس بازدیدهای دوره‌ای صورت خواهد گرفت و برنامه ریزی منظم و توجه به کیفیت شیر نیز از دیگر اصول مهم این اداره‌کل به شمار می‌رود.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها