منواکسید کربن جان ۱۴ نفر کردستانی را گرفت

مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان گفت: در ۹ماهه سال جاری ۱۴ نفر بر اثر گاز گرفتگی در استان کردستان جان خود را از دست دادند.

منواکسید کربن جان ۱۴ نفر کردستانی را گرفت

بهتاش خانی‌آباد مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان اظهار کرد: در ۹ ماهه سالجاری ۱۴ نفر بر اثر گاز گرفتگی در استان کردستان جان خود را از دست دادند و این در حالی است که فوت شدگان گاز منواکسید کربن در مدت مشابه سال قبل ۷ نفر بوده است.

وی افزود: از تعداد فوت شدگان گاز گرفتگی ۹ ماهه امسال ۱۲نفر مرد و ۲ نفر دیگر زن بودند.

کاهش ۱۳.۷درصدی فوت شدگان حوادث رانندگی

مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان، ذکر کرد: در ۹ ماه امسال ۲۷۸ نفر بر اثر حوادث رانندگی در راه های برون شهری، درون شهری و روستایی جان خود را از دست داده اند که نسبت به ۳۲۲نفر فوت شدگان مدت مشابه سال قبل کاهش ۱۳.۷ درصدی را داشته است.

خانی‌آباد بیان کرد: براساس این گزارش ۲۱۶ نفر در جاده های برون شهری، ۳۶نفر درون شهری و ۲۶ نفر دیگر در جاده های روستایی بوده که ۲۱۵ نفرمرد و ۶۳ نفر زن بودند این در حالی است که از ۳۲۲ نفر فوت شدگان مدت مشابه سال قبل ۲۶۰ نفرمرد و ۶۲ نفر دیگرزن هستند.

وی به آمار نزاع در استان اشاره کرد و گفت: در۹ ماهه امسال ۹ هزار و ۱۰ نفر به دلیل نزاع به ادارات پزشکی قانونی کردستان مراجعه کردند که نسبت به ۸ هزار و ۸۵۸ نفر مدت مشابه سال قبل ۱.۷درصد رشد داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان، افزود: از این تعداد ۶ هزار و ۷۲۶ نفر مرد و ۲ هزار و ۲۸۴ نفر زن بودند این در حالی است که از کل مراجعه کنندگان نزاع ۹ در سال گذشته ۶ هزار و ۵۷۱ نفر مرد و ۲ هزار و ۲۸۷ نفر زن بودند.

خانی‌آباد با اشاره به اینکه در سال جاری هفت نفر به علت برق گرفتگی فوت کرده اند، خاطرنشان کرد: در سال گذشته در مدت مشابه ۱۲ نفر جان خود را از دست دادند.

وی در پایان یادآور شد: امسال ۲۸ نفر به دلیل مصرف مواد مخدر فوت کرده که از این تعداد ۲۶ نفر مرد و دو نفر زن بوده اند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها