آغاز توزیع ماسک تنفسی استاندارد بین کارکنان شهرداری همدان و پلیس

مدیرکل بحران استانداری همدان گفت: توزیع ماسک تنفسی استاندارد بین کارکنان شهرداری همدان و پلیس راهنمایی و رانندگی آغاز شده است.

آغاز توزیع ماسک تنفسی استاندارد بین کارکنان شهرداری همدان و پلیس

علیمردان طالبی شامگاه چهارشنبه در دومین کارگروه شرایط ویژه آلودگی هوای همدان که در اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان برگزار شد در مورد شرایط تعطیلی مدارس در هنگام آلودگی هوا بیان کرد: با اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر پایداری هوا از ۹۶ ساعت قبل و اعلام حفاظت محیط زیست مبنی بر اعلام شاخص هوای ناسالم به معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان همدان، به درخواست این معاونت کمیته شرایط ویژه آلودگی هوا تشکیل شده و تصمیم گیری برای تعطیلی مدارس طبق دستور العمل در شرایط شاخص ناسالم (وضعیت قرمز) صورت می‌گیرد.

مدیرکل بحران استانداری همدان گفت: سپس اداره کل آموزش و پرورش استان از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تعطیلی را اعلام خواهد کرد.

طالبی ادامه داد: توزیع ماسک تنفسی استاندارد در بین کارکنان شهرداری همدان و پلیس راهنمایی و رانندگی آغاز شده است.

وی بیان کرد: معاونت بهداشتی و درمانی استان همدان توصیه‌های لازم را از طریق تلویزیون‌های شهری و صدا و سیما در مواقع آلودگی هوا اطلاع رسانی عمومی می‌کند.

وی اضافه کرد: رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی شهر همدان باید در خصوص ضرورت معاینه فنی و روشن نبودن وسیله نقلیه در هنگام توقف طولانی برای سوار شدن مسافر با کمک سازمان اتوبوسرانی و پلیس راهور توجیه شوند.

معاون پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان نیز گفت: دلیل آلودگی هوای همدان در روزهای اخیر ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون بوده که در ساعات ۱۸ تا ۲۱ به دلیل اوج ترافیک ذرات بالای ۱۰ میکرون نیز دلیل آلودگی سنجش شده است که نمک پاشی سطح شهر در روزهای برفی و تردد خودروها پس از آب شدن برف‌ها در این موضوع بی تأثیر نبوده است.

عادل عربی خاطرنشان کرد: شرایط فعلی هوای همدان ناسالم برای گروه‌های حساس است.

سعید باقری مدیرکل هواشناسی استان همدان نیز گفت: شرایط هوا در روزهای پنجشنبه و جمعه ۵ و ۶ دی ماه نیز پایدار خواهد بود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان نیز بیان کرد: از فردا ۵ دی ماه نظارت بر معاینه فنی خودروها شدت می‌گیرد و با وسایل نقلیه دودزای سنگین و سبک برخورد جدی خواهد شد.

فکری، ادامه داد: نظارت بر معاینه فنی خودروها از طریق سیمفا راهگشا است که در صدد راه اندازی این سامانه در همدان هستیم.

وی تاکید کرد: با اتوبوس‌های حمل و نقل شهری که قبل از حرکت به صورت درجا روشن می‌مانند برخورد خواهد شد.

نماینده دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان همدان نیز گفت: به گروه‌های حساس از جمله جانبازهای شیمیایی، مادران باردار، سالمندان، کودکان، بیماران قلبی، ریوی و تنفسی توصیه می‌شود حتی‌الامکان فعالیت‌های خود را در خارج از منزل کاهش دهند و گروه‌های حساس از حضور در خارج از منزل پرهیز کنند.

منبع: مهر

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها